Sata driver Dell slipstreamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eleco

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo,

Mijn bedoeling is om Windows xp opnieuw te installeren maar dan kan hij de hdd niet vinden dus moet ik een sata driver hebben voor mijn pc.

Mijn pc is een dell demension 8400

Nu heb ik de juiste driver gevonden maar dat is een .exe bestand die automatische de driver op een floppy zet. Helaas heb ik geen floppy drive tot mijn beschikking dus wil ik de driver slipstreamen met nlite maar die .exe kan ik niet slipstreamen hier moet ik eerst de .inf uit halen.

Iemand hier ervaring mee?

Eleco.

Ik had een gedownloade XP HOME gehad waarin de SATA Drivers inzetten. Hierbij mag ik je de link niet geven. Je kan in de bios ook de SATA MODE Naar IDE Mode zetten als het goed is.

SATA mode naar IDE mode kan ik niet vinden (hele bios afgezocht, bios versie a0.1 (als dat bestaat))

De bios herkend de hdd trouwens wel.

Bedankt voor de reactie, Eleco

er is een handig tooltje genaamd Virtual Floppy Drive download
p.s: werkt enkel op xp/me :) misschien vista , zeker geen win7

hiermee kan je dus een floppy drive emuleren en daar worden dan de bestanden opgeschreven door dat programma'tje , die kan je dan kopieren in een map om te slipstreamen :)

,Greetz

Xtremegamer

Ik heb hem geholpen via Email, omdat ik hier dus geen links mag plaatsen.

Eleco, met het programma Universal Extractor kun je (o.a.) ook archieven uitpakken die als .exe worden gepubliceerd.

Kijk of je daarmee het .exe bestand naar een map kunt uitpakken.

Succes,

Tijs.

voor diegene

voor diegene die nog met dit probleem kampen heb ik m'n "goede" wil getoond en de drivers even virtueel op diskette unpackt en verpakt in een zip-bestandje zo kan iedereen van de drivers gebruik maken , met of zonder diskette-station

Sata-drivers.zip : Download

,Greetz

Xtremegamer

Hallo,

Het is helaas nog niet gelukt. Ik ga het morgen eens proberen met de drivers van xtremegamer (bedankt!)

Eleco

Voor je beeldvorming: Niet de aanwezigheid van een .inf bestand maar de aanwezigheid van een txtsetup.oem bestand geeft aan dat het een driver is die (ook) gebruikt kan worden tijdens de tekstfase van de XP installatie, waar het op de herkenning van de (SATA-)schijven aankomt. Een .inf bestand erbij blijft nodig.

Dus misschien had daand je een driver gegeven met wél een .inf bestand maar zónder een txtsetup.oem bestand, en die kun je niet als Text-modus driver gebruiken (en dus ook niet als Text-modus driver integreren in nLite).

Zoals je uit bovenstaand verhaal kunt afleiden is dat je bij het integreren bij nLite zult moeten aangeven dat het hier een Text-modus driver betreft. Als je het aangeeft als een Standaard PnP driver dan zal je SATA schijf niet herkend worden tijdens de installatie.

Als ik mag aannemen dat je geen RAID-set hebt (bijv. als het maar om 1 SATA schijf gaat), dan moet je dus (minstens) de Intel(R) 82801FR SATA AHCI Controller (Desktop ICH6R) integreren/kiezen als textmodus driver in nLite (vooropgesteld dat de driver van xtremegamer klopt). Zie in schermafdruk hieronder:
attachment.php

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• Intel_ICH6_SATA_Drivers_nLite.JPG
    Intel_ICH6_SATA_Drivers_nLite.JPG
    38,7 KB · Weergaven: 116
Laatst bewerkt:
hallo,

Ik ben nu de drivers aan het integreren maar er zitten 2 drivers in de .zip van xtremegamer. Kan iemand zo zeggen welke in moet hebben of ligt dat aan je pc?

Ze heten:
iaahci.inf
iastor.inf

Het zou zonde zijn als ik op de verkeerde gok, weer een cd'tje vergooid (de 4de al:() nou kosten die natuurlijk ook niet superveel maar toch.

Heel erg bedankt voor de hulp!, Eleco

Je kunt ze allebei integreren, maar als je geen RAID gebruikt (dus bijv. als je 1 SATA schijf hebt, zodat RAID niet (eens) mogelijk is) dan is de bovenste genoeg.

Overigens heb ik hier al het nodige over geschreven in mijn vorige posting.

Tijs.

hallo,

Ik had in de bovenste al AHCI herkend dus ik meende al dat ik die moest gebruiken.

Vanmiddag eens kijken of deze wel werkt (cd ligt al klaar)

Bedankt voor de info, Eleco

Gelukt!!

hallo,

Het is gelukt, ik heb de drivers van xtremegamer zelf geslipstreamed en dat werkte.

Allemaal heel erg bedankt voor de info!!!!

Eleco

Fijn dat het allemaal gelukt is. :)

Graag nu nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

o sorry, ik zit normaal op een forum waar dat niet hoeft dus heb er nooit aan gedacht dat dat moest.

Nogmaals bedankt, Eleco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan