Sata driver gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo, ik heb hier een Nec/Packard Bell I-media 2990 pc.
Daar zit een Nec Orion Ms-7168 Moederbord in.
Ik wil daar een andere HD in plaatsen om XP te installeren, aangezien de originele niet meer te redden is. Die vervangende is een Seagate ST3200826AS SATA.
Ik kan echter nergens de SATA drivers vinden en volgens mij heb ik die bij de installatie nodig. Wie kan me op weg helpen om de juiste drivers te vinden zodat ik die vanaf een floppy kan gebruiken?

Zat er oorspronkelijk een IDE-schijf in?
En - zo ja - waarom dat nu een sata ....
XP kan daar niet goed mee overweg, zodat je bij het opnieuw installeren ook weer problemen krijgt .....

Nee hoor er zat oorspronkelijk exact dezelfde HD in.

normaal gezien gaat je mobo de hdd herkennen zonder drivers heb je dat al geprobeerd??

Nee dat heb ik dus nog niet geprobeerd. Ik wilde eerst alles bij elkaar zoeken om problemen te voorkomen.
Ik zou dus kunnen proberen zonder die F6 toets te gebruiken tijdens de installatie? (Ander stuurprogramma installeren?)

Zonder drivers zal dit niet lukken. Je zal die dus via de floppy drive moeten invoeren tijdens installatie, of de drivers slipstreamen met bv nLite.
Om het zonder drivers toch te laten lukken moet je eens kijken of je BIOS het toestaat om de controller in IDE compatible mode te zetten. Soms is deze optie als AHCI mode te vinden in je bios. Dan zal de HD herkend worden en kan je XP installeren.

Hoi Arctic Joe.
Daar was ik dus al bang voor. Vandaar mijn vraag of iemand me aan die drivers kon helpen.

normaal gezien gaat hij de sata hdd herkennen het mobo ondersteunt ze toch

Ok, ga ik proberen, al zal dat niet vandaag zijn.
Ik laat weten of het is gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan