Sata drivers voor vaio??

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmenno

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik heb heel wat afgelezen om XP op mijn vaio vgn-nr11m/s te krijgen. Standaart staat hier vista op. Ik heb dus het Nlite programma om mijn xp CD te voorzien van de Sata drivers. Maar nu nog de sata drivers vinden. Ik heb alle drivers bij vaio gedownload maar welke moet ik nu hebben? Ik heb de keuze uit ->
-
Audio
chipset <- Deze lijkt mij het meest logisch.
ethernet
graphics
memory card readers
modem
pointing
set reso
sfep
image file mini filter
wireless network
-
Het is dus gewoon de bedoeling dat ik het juiste bestandje intergreer met Nlite software. Iemand enig idee? Of zit ik helemaal fout en moet ik mijn sata drivers ergens anders vandaan halen?

Thnx!

Denk dat je het goed hebt, alleen wat je precies bedoelt met integreren ontgaat mij even.

Met integreren bedoel ik gewoon dat mijn nieuw geinstalleerde drivers juist werken met de instalatie. Ik zet namelijk iets nieuws bij op de windows XP cd, en er is geen sociale dienst aanwezig op die CD om alles in goede banen te lijden :D

Hmmm ben dus toch een beetje onduidelijk. Ik begin bij 't begin dan maar :D.

Ik heb dus een laptop gekocht met vista er op. Op deze laptop wil ik XP instaleren dus stop een nieuwe versie van xp met service pack 3 gestreamed er in en start opnieuw op. Maar krijg de melding dat de setup geen harde schijfen kan vinden.

Dus ik onze grote vriend google raadplegen. En vind http://news.softpedia.com/news/Install-Windows-XP-On-SATA-Without-a-Floppy-F6-47807.shtml. Ik download Nlite (het integratie programma om dus je XP cd te voorzien van extra drivers). En ga naar de vaio driver website om voor mijn laptop het driver pakket te downloaden. In het driver pakket zitten de mappen die ik in mijn eerste post heb opgegeven.

Nu vraagt Nlite op een gegeven moment welke drivers ik wil integreren. Maar ik weet niet wat nou mijn sata drivers zijn. Dus vandaar mijn vraag waar ik mijn sata drivers kan vinden.

Ok heb nu die chipset drivers op de cd gekregen. Maar nogsteeds als ik vanaf de CD boot kan de windows setup mijn hardeschijfen nog niet vinden.

Dus nogmaal mijn vraag, hoe kom ik aan de Sata drivers voor mijn vaio notebook???

Laatst bewerkt:
Druk tijdens de setup / het opstarten regelmatig op F6. Nu zou XP om de drivers moeten vragen / gaan installeren.

Met F6 vraagt de setup om een floppie (die ik uiteraard niet heb) met de desgewenste drivers. De sata drivers staan "waarschijnlijk" op de CD maar die kan ik niet kiezen. Toch vrees ik dat ik niet de Sata of niet de goede Sata drivers heb meegebrand op de CD aangezien het de meeste mensen gewoon lukt met die Nlite tool.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan