SATA drivers voor XP dringend nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo,

Ik heb een ACER Aspire AX3400 desktop gekocht. Staat Windows 7 Home Premium op.
Nu wil ik XP erop zetten, maar dan wordt de HD-drive niet herkend. Sterker nog er komt tijdens de install het beruchte blauwe scherm.
Er zit een S-ATA drive in: Hitachi HDS721050CLA362 (500GB), maar de driver voor XP ontbreekt.
Het moederbord is: ACER Aspire AX3400, dus exact dezelfde benaming als de machine zelf. Daar zijn bij ACER geen XP-drivers voor te krijgen.

Wie weet raad? Waar kan ik deze driver vinden? Heeft iemand zo'n ding voor mij?:rolleyes:

PS. Een virtual Machine onder Win 7 met daarin een XP-installatie is in mijn geval ongewenst. Er moet echt XP op. Kan in een Dual boot, maar dan moet XP uiteraard te installeren zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi...

Ten eerste ..heb ik je tekstgroote weer aangepast.Is niet nodig zo groot.

Wat betreft je vraag:Heb je in bios mogelijkheid tot ide mode?(weinig kans met alleen sata interface)
Zo nee,en ook geen sata drivers bij Acer,kan het wel eens een lastig verhaal worden.

Laatst bewerkt:
Klopt als een....

Hoi...
......
Wat betreft je vraag:Heb je in bios mogelijkheid tot ide mode?(weinig kans met alleen sata interface)
......
Er is in de BIOS inderdaad een SATA-Mode parameter, die op ACHI stond en op IDE kan worden gezet. Daarna liep alles op rolletjes...
Intussen een mooie Dualboot Win7 + XPPro.
Bedankt voor de rake suggestie!!!
:thumb:

Das dan mooi.Ik had gegokt dat die er niet was gezien de info die ik gezocht had.Toch niet de goede info wel een rake suggestie dus.

Succes verders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan