SATA drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Het is mij bekend dat bij het installeren van de SATA drivers bij het installeren van Windows XP F6 moet worden aangegeven bij het begin van de Windows installatie. Nadat ik dat had gedaan kreeg ik even later de mogelijkheid om via een floppy de drivers te installeren. Maar om een volstrekt onduideljke reden wordt dit floppy door het systeem niet geaccepteerd en lukt het dus niet om de drivers geinstalleerd te krijgen. Weet iemand hiet een oplossing voor?

Theo
 
hoi,

heb je zelf die driver op de floppy gezet, of het LATEN doen op de website van de maker??
of staat het bestandje, ik dacht (""txtsetup.oem"") op die floppy??
 
Op het floppy staan de volgende bestanden:
win2000, winxp, wnet, fasttx2k, readme, txtsetup.oem. Deze bestanden heb ik ooit van een internetsite gedownload.

Groet
Theo
 
Het opgeven van het merk en type moederbord, kan de oplossing bespoedigen, je zou zomaar de verkeerde drivers gebruiken, of een verkeerde indeling van de ini files.
 
Beste Theobakker

Zonder dat ik je computer ken weet ik dat je meer dan 1 schijf in je computer hebt steken.
correct of niet?
Vergeet dat van die floppy disks ik heb net hetzelfde voorgehad. ook drivers door de frabrikant meegeleverd op floppy gezet en steeds kwam de melding dat windows niet kon installeren op die schijf.

De oplossing: Trek gewoon alle andere schijven uit en laat alleen de schijf waar je XP op gaat installeren aangesloten. en je zult zien dat je installatie vlekkeloos verloopt.

Raar maar waar! :)

Groetjes,
Freezera
 
Laatst bewerkt:
Wat is dit dan, nog erger dan gezever, dom geleuter:evil: , alleen bij een Intel chipst heb geen drivers nodig, bij de andere fabrikanten zeker wel.
 
@ Lange Pier

Ik heb een AMD dus blijkbaar toch je menig even herzien.
Maar om je toch niet tegen de schenen te schoppen heb ik men post van hierboven aangepast.
Maar dit helpt onze vriend niet verder,
Ik ben er bijna van overtuigd dat het zo werkt, maar moest het dus niet zo zijn surf naar de
website van je moederbord fabrikant en download de SATA driver voor XP installatie en plaats
even op een floppy. Druk dan op F6 voor drivers toe te voegen en voeg deze toe.
Maar trek aub wel alle andere HDD's UIT!

Groetjes,
Freezera
 
Laatst bewerkt:
Eerst zeg je dat het gezever is, die flop, en nu ga je hetzelfde vertellen als wat er in de reply's boven je staan.:confused:

Enne, welke chipset van AMD is dat dan? en met hoeveel SATA poorten? waar je flop voor nodig hebt?
 
Processor: AMD Dual Core 64 x2 4800
aantal SATA poorten: 6
type moederbord: Asus M2N32-SLI Deluxe/Wireless Edition.

Flop had ik niet nodig terwijl een driver voor SATA schijven wel meegeleverd was.
maar weinig hielp eens de driver in het geheugen was geladen, en ik men installatie
verder zette botste ik op hetzelfde scherm als onze vriend.
Vermits ik wist dat windows soms conflicten geeft met meerdere HDD's. Had ik alle
andere HDD's (3 in totaal) uitgetrokken en alleen men schijf waar men OS op kwam
laten steken.
En vola installatie ging vlekkeloos zonder die floppy disk!

PS: Als je enig idee hebt want ik versta me hier niet uit
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=280512


Groetjes
Freezera
 
Laatst bewerkt:
Daar zit geen AMD chipset op, die maakte in 2003 de laatste, ze maken ze niet meer, hier zit een nVidia chipset op, en een Silicon Image raid/sata chip, en voor beide moet je ook een driverdisk maken.:rolleyes:
 
Daar zit idd een nVidia chipset op (nForce 590 SLI).
En toch heb ik geen driverdisk aangemaakt voor de installatie van men windows XP.
Versie Installatie disk: (Windows XP Professional 32Bit SP1 dutch)
 
ik werk al een tijdje met"" 4"" s-ata schijven, en gaat prima hoor, met een floppy en f6:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan