sata en ide samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

winelover

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Hoi,

Ik heb een nieuwe pc gekocht met daarin een S-ATA II HD, maar ik wil van mijn oude PC de extra (IDE-)schijf ook in de nieuwe PC plaatsen, omdat daar enorm veel data op staan. Nu zit er gewoon een IDE aansluiting op het moederbord en de IDE kabel is ook bijgeleverd.
Hoe moet ik de IDE-HD instellen? als master of als slave? Moet ik ook nog aanpassingen doen in de BIOS?

Alvast bedankt.
Winelover

Je kan die drive er gewoon inhangen op de ide aansluiting met de jumper op master.
De drive moet wel aan het einde van de ide kabel worden aangesloten, anders wordt je drive niet herkend.
Verder hoef je niks te doen, windows ziet dan nieuwe hardware en je kan die drive normaal gebruiken.

Hoi,

Ik heb een nieuwe pc gekocht met daarin een S-ATA II HD, maar ik wil van mijn oude PC de extra (IDE-)schijf ook in de nieuwe PC plaatsen, omdat daar enorm veel data op staan. Nu zit er gewoon een IDE aansluiting op het moederbord en de IDE kabel is ook bijgeleverd.
Hoe moet ik de IDE-HD instellen? als master of als slave? Moet ik ook nog aanpassingen doen in de BIOS?

Alvast bedankt.
Winelover

Je kunt em ook gewn op cable select zetten...aangezien je maar 1HDD hebt op IDE,kiest ie sowieso die hdd als master...wat je ook instelt...master slave of cable select,je hdd zal wel werken...enkel wanneer er maar 1 IDE apparaat is aangesloten aan die cable
dus kortom...stel em in zoals je wilt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan