Sata en IDE schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

comkwek

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Hey,
Ik heb 2 vragen eigenlijk.
Kun je met een manier(kabel of iets anders) een IDE aansluiten op een sata verbinding?
En Kun je met ieder moederbord zowel Sata als IDE aansluiten??? of ligt dat aan het type moederbord?
Ik hoor het wel.

Groeten Comkwek

Hey,
Ik heb 2 vragen eigenlijk.
Kun je met een manier(kabel of iets anders) een IDE aansluiten op een sata verbinding?
En Kun je met ieder moederbord zowel Sata als IDE aansluiten??? of ligt dat aan het type moederbord?
Ik hoor het wel.

Groeten Comkwek

Je kan op elk moederbord een IDE-apparaat aansluiten. Ik ken geen moederbord die dat niet heeft. Op de borden van de laatste jaren zit meestal maar 1 poort, dus maximaal 2 apparaten.
En je kunt gewoon sata en ide-apparaten aansluiten op 1 systeem. Geen probleem.

Er bestaan verlopen van een ide-poort naar een sata-poort . Dus kan je een sata-schijf op een ide-schijf aansluiten.
http://www.alternate.nl/html/produc..._IDE_controller_naar_SATA_apparaat/-1067790/?

Ik dacht dat er ook verlopen waren van een sata-poort naar een ide-poort (zodat je dus een ide-harde schijf op een sata-poort kan aansluiten)

En je hebt ook nog allerlei pci-controllers die extra ide-poorten of extra-sata poorten aan je systeem toevoegen. (en zelfs gecombineerd: en extra sata en extra ide)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan