SATA Harddisk met sentimentele inhoud zichtbaar in Beheer, maar niet in verkenner.

Status
Niet open voor verdere reacties.

salari5

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Een vriend van mijn vader kwam laatst met een Lacie externe hardeschijf/NAS combinatie waar al zn foto's op staan.

De NAS casing was ermee opgehouden. Als je de nas aanzette dan ging de schijf niet eens draaien, bij de klantenservice van Lacie konden ze hem een nieuwe opsturen. Maar konden geen data recovery doen.

Ik heb de NAS opgeschroefd en de 2TB Seagate schijf er uit gehaald en aan mijn pc gehangen. In de bios werd de schijf herkent en als een BAD disk gezien. In windows 7 was hij niet zichtbaar in de verkenner, maar WIndows kwam wel met het voorstel een backu-up te maken van de schijf aangezien deze volgens Windows beschadigd was. Wel leuk en aardig, maar in Windows Backup moet je de schijf waarvan een backup moet worden gemaakt kiezen uit een lijstje(verkenner) waar deze dus niet zichtbaar is!
In computerbeheer --> Schijfbeheer is de schijf wel zichtbaar, zie foto's. Er is geen stationsletter toegewezen, maar er is wel een primaire partitie. Kan ik de schijf zichtbaar maken om een backup te maken, en hoe? Alvast bedankt!

Backupmelding.jpgBeheer.jpgBeheer2.jpgverkenner.jpg

Click op de partitie en laat deze een schijfletter toekennen.

Een NAS werkt meestal onder een variant van Linux, en de schijf is dus ook in een Linux bestandssysteem (vaak ext3 of ext4) ingedeeld.
Schijf beheer laat hem dus wel zien, maar is met Windows dus niet te lezen.

Helaas kan ik in beheer met rechtermuisklik bijna geen opties uitvoeren, waaronder het toewijzen van een stationsletter(zie foto). Hij ziet ook niet welk bestandssysteem de schijf is geformmatteerd... k kom dus helaas nog niet verder, Groetjes en bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan