Sata harde schijf formateren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schabster

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik heb 2 harde schijven van 250 gig

Deze zijn verdeeld in 4 verschillende, 2 wil ik behouden, 2 wil ik formateren

Ik boot mijn cd, formateer mijn 2 harde schijven maar wanneer ik xp op 1 van mijn geformateerde harde schijf wil installeren krijg ik volgende melding:

Om windows xp op de geselcteerde partitie te installeren, dienen er enkele opstartbestanden naar de volgende schijf te worden geschreven:

Schijf van 238473 mb, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) [MBR]

Op deze schijf bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met windows xp.

Als u de installatie van windows xp wilt voorzetten, dient u terug te gaan naar het scherm waarin de partitie kan worden geselcteerd en dient u op de bovenstaande schijf een partitie te maken die compatibel is met windows xp. Als er geen ruimte op de schijf beschikbaar is, dient u een bestaande partitie te verwijderen en vervolgens een nieuwe partitie te maken.

Druk op enter om naar het genomede scherm terug te gaan

Weet iemand mij raad te geven bij het volgende probleem?

Draai die 2 schijven even om, de sata kabels dan, er zijn geen master of slave's bij sata schijven maar bij een native controller worden ze wel als first en secondary gezien, en probeer het nogmaals of zet windows op die andere.

heb de 2 kabels omgedraaid maar hij blijft hetzelfde probleem geven, ook als ik windows xp op die andere harde schijf wil installeren krijg ik dezelfde melding

ik had gehoord dat je bij een sata harde schijf ergens op f6 moet duwen zodat je die opstartbestanden zou verkrijgen, maar het juiste weet ik er ook niet van, zou mij hier iemand kunnen bij helpen ?

f6 gebruik je als je een harde schijf wil instaleren die niet door windows word herkend, dit kwam vooral voor bij computers met windows xp en geen sp2. huidige computers en windows xp cd's moeten daar prima mee omgaan lijkt mij. Wat je kan doen is eens proberen is om de hd die je wil formateren om die eerst eens te debuggen , hiermee maak je de harde schijf helemaal leeg. in theorie zou dat zover ik weet wel moeten lukken

En als je alleen die schijf eraan hangt waar je windows op wilt hebben?
Hang hem aan de eerste SATA connector, SATA 0 of één, afhankelijk van het merk mobo, zet in de bios de controller op IDE modus.
Of vertel welk merk en type mobo je hebt, of bij een merk PC daar de info over.

De meeste huidige controllers zijn native, dat wil zeggen dat je er geen drivers voor hoeft te laden d.m.v. F6, Intel heeft altijd al native controllers geleverd, bij oudere Via moest je het zeker doen en ook bij 3e party controllers zoals de Promise.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan