Sata harde schijf wordt na herinstallatie windows niet meer gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

chuigonzales

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
goedemorgen,

zoals de titel al beschrijft wordt mijn 2e harde schijf na de installatie van Windows XP Pro niet meer gevonden.
Het vreemde is dat als ik de BIOS setup in ga, dat deze schijf wel gezien wordt.

Heeft iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?

Groetjes,

ChuiGonzales

Mag ik aannemen de dat eerste schijf óók een SATA schijf is?
Indien ja, kijk dan even in Schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc)
Kijk of je de fysieke schijf daar wel genoemd ziet. Waarschijnlijk staat daar dan de hele schijfruimte als Niet-toegewezen ruimte.
Rechtsklik op die Niet-toegewezen ruimte, en kies Partitie maken. Zodra partitie gemaakt, op diezelfde partitie rechtsklikken en Formatteren kiezen. Misschien is deze laatste stap niet noodzakelijk).

Geef anders een schermafdruk hoe het er bij jou uitziet in Schijfbeheer wat betreft die nieuwe harde schijf.

We horen het wel.

Tijs.

De eerste schijf is geen SATA schijf. Het zou eigenlijk geen problemen moeten opleveren aangezien ik gisteren alle noodzakelijke data naar deze schijf heb gekopieerd. In mijn schijfbeheer is de SATA schiijf ook niet te zien.

het euvel is inmiddels verholpen. In het computerbeheer waren de drivers van de RAID controller nog niet goed geinstalleerd. Ik heb een ASUS Moederbord en ben naar de website gegaan voor de laatste drivers voor de RAID controller. Vanuit die map die gedownload was kon ik niets installeren. Dus ben ik naar het computerbeheer gegaan om de stuurprogramma's bij te werken. Bij de geadvanceerde opties kan je dan zelf een map opgeven. Dat heb ik gedaan en de drivers waren geinstalleerd. Na opnieuw opstarten was de 2e harde schijf zichtbaar.

Ik hoop dat sommige mensen hier nog wat aan hebben. Vraag opgelost.

Met vriendelijke groet,

ChuiGonzales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan