Sata HD naast IDE HD installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampie1894

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Ik heb wegens ruimtegebrek een sata schrijf gekocht voor mijn Dell dimension 8300 (daar zat al een IDE-schijf in).
Nadat ik hem heb aangesloten wordt de schijf wel herkend in de BIOS, maar niet in Windows XP.
Sata-drivers op de installatie-CD en via de Dell-website vereissen een installatie via Floppydisk, helaas is dit station kapot. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb wegens ruimtegebrek een sata schrijf gekocht voor mijn Dell dimension 8300 (daar zat al een IDE-schijf in).
Nadat ik hem heb aangesloten wordt de schijf wel herkend in de BIOS, maar niet in Windows XP.
Sata-drivers op de installatie-CD en via de Dell-website vereissen een installatie via Floppydisk, helaas is dit station kapot. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Das bijna correct. Een sata harde schijf heeft geen drivers nodig voor windows xp. Zolang je controller maar goed geinstalleerd is herkend deze wel de schijven die je eraan koppelt. Je hebt alleen een floppy nodig als je de SATA schijf in raid hebt en windows daarop wil installeren, maar dat ga je niet doen.

Ik denk dat je ff met je rechtermuisknop naar deze coomputer moet klikken en vervolgens beheren selecteren. Ga dan naar schijfbeheer en kijk of je je nieuwe schijf hier wel kunt vinden. Formatteer hem dan en koppel er eventueel een driveletter aan vast.

Haha, het werk!
Het formateren duurde wel even, maar nu werkt ie perfect!

Grote dank, je bent een genie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan