SATA HDD Crashed (power cable unplugged en plugged toen de pc aanstond)

Status
Niet open voor verdere reacties.

timh1992

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Hallo allemaal,

Zoals de titel al vermeld heb ik mijn SATA-schijf van 1TB geunplugged en daarna weer geplugged in mijn computer terwijl mijn computer en de power aanstonden. sindsdien kan de computer hem niet meer herkennen en start hij niet meer op.

Ik dacht dat je sata gewoon kon connecten en re-connecten wanneer je wou, ik hoop dat dat hij zo erg gecrashed is dat ik al mijn bestanden verloren ben.. zijn een hoop waardevolle bestanden voor mij persoonlijk.. :(

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen want anders heb ik een groot probleem.
Alvast bedankt
MVG
Tim

Er van uit gaande dat de kabeltjes e.d. gewoon allemaal in orde zijn, dan zou ik verder zo zeggen, dat de electronica van de HD de geest heeft gegeven. Dus ga alvast maar sparen voor een nieuw exemplaar ..

Suc6! ;)

Het is een 2de hdd, dus niet de hdd met het besturingssysteem?
Je kan nog gewoon opstarten?

Zo ja, ga eens naar schijfbeheer en kijk eens of deze daar wellicht weergegeven wordt als unallocated space?

Het is inderdaad niet me hoofdschijf, me windows staat op een IDE schijf. Hij staat helaas niet in schijfbeheer :( en BIOS vind hem ook niet! Als inderdaad de elektronica verpest is is er zeker geen mogelijkheid om me bestanden wel nog te redden door naar een computer zaak te gaan ?

Probeer nog eens in een andere pc te hangen of in een externe behuizing.

Theoretisch is het mogelijk om de electronica van een harde schijf te laten transplanteren van een exemplaar van exact hetzelfde type. Of dat in de praktijk goed uitpakt is natuurlijk niet gegarandeerd.
Maar begin in ieder geval met de harddisk naar een pc-reparateur te brengen om die te laten beoordelen of de electronica kapot is of (wat erger zou zijn) de platters.

Tijs.

In een andere pc werkt hij ook niet en een externe usb station heb ik ook niet..
Ik zal hem inderdaad even naar een computer zaak brengen hopen dat hun iets voor me kunnen betekenen !
Bedankt iig!

Theoretisch is het mogelijk om de electronica van een harde schijf te laten transplanteren van een exemplaar van exact hetzelfde type. Of dat in de praktijk goed uitpakt is natuurlijk niet gegarandeerd.
Maar begin in ieder geval met de harddisk naar een pc-reparateur te brengen om die te laten beoordelen of de electronica kapot is of (wat erger zou zijn) de platters.

Tijs.

Het is in de praktijk ook mogelijk. Echter, als je twee identieke harddisken hebt, dan kun je de electronica zo over schroeven :)

Als het om de fysieke schijf gaat dan kunnen ze altijd de data nog eraf halen, maar dat kost je een hoop geld als je dat zou willen laten doen door een bedrijf ;)

En, de doorsnee computer winkel kan er op zich niet zo heel erg veel mee, het enigste waar die goed in zijn, zijn dozen schuiven :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan