SATA hotswap met een Nforce 550 chipset

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik krijg geen echte duidelijkheid of het nou mogelijk is om SATA schijven hot swappable te gebruiken op mijn MSI K9N neo-f.

Ik wil mijn 3 externe USB SATAII HD's graag in een andere,grotere,behuizing plaatsen zodat ik ze oa. beter kan koelen.De Externe behuizingen hebben ook allemaal losse voedingen die ik nu in een stekkerdoos met schakelaar heb zitten,maar regelmatig valt de aardlek uit wanneer ik stekkerdoos in schakel.(te hoge piek)Erg lastig dus.

Ik was nu van plan om een oude PC voeding te gebruiken voor de stroom toevoer naar de schijven met een schakelaartje ertussen voor elke HD.En dan met SATA kabels direct naar het moederbord.De HD's maken nogal lawaai dus het zou mooi zijn dat ik ze uit kan schakelen wanneer ik ze niet gebuik.

Is het dus mogelijk om de spanning te onderbreken terwijl de computer draait zonder dat ik schade aanricht,de SATA stekkers blijven echter wel gewoon aangesloten??

Probeer het eens met een schijf, hooguit reboot je comp of je drive wordt niet gezien.

Overigens zou een aardlek niet uit mogen springen door een piekbelasting, het is een verschilmeter, zit daar alles wel goed?

Probeer het eens met een schijf, hooguit reboot je comp of je drive wordt niet gezien.

Overigens zou een aardlek niet uit mogen springen door een piekbelasting, het is een verschilmeter, zit daar alles wel goed?
Het is een redelijk oud huis.Er zijn hier 4x 25A groepen(waarbij 1 voor de Garage) en een 220V aardlek(I delta N =0,03A en In =40A).

Maar wanneer er ergens in huis teveel apperatuur in 1x wordt ingeschakeld,dan vliegt de aardlek eruit.

Een aardlek zit maar op één groep, meestal de keuken/badkamer groep, die zou er niet uit mogen springen bij een (over)belasting op een andere groep, daar is de zekering voor, die ook nog eens een behoorlijke piekbelasting aankan, althans bij een automaat.

Maar een oud huis of niet, de installatie dient wel in orde te zijn.

Nog de schijf geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Ik heb nog niets geprobeerd,ik zal er zo even entje aan hangen:thumb: :thumb:

edit:

Nou het werkt dus gewoon.Windows herkende nieuwe hardware en daar was de schijf.

Maar de net geformateerde schijf geeft aan dat er 75mb in gebruik is,kan dat komen doordat de schijf nog gefragmenteerd is?

Laatst bewerkt:
Kijk of er nog een kleine partitie ernaast staat in schijfbeheer, of de partitie(s) daar weghalen en nieuwe aanmaken.

Alles is weer in orde,en hotswap werkt gewoon op mijn moederbord:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan