SATA/IDE naar USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Hallo HM'ers,

Ik ben bezig met een projectje dat hierop gebaseerd is. Ik ga er twee harde schijven in plaatsen; 1 SATA en 1 IDE schijf. Nou had ik dit apparaatje gevonden.

Mijn vraag: kan ik allebei de schijven tegelijk aansluiten op dit apparaatje?

Ik vermoed dat dat niet het geval is, maar weet iemand mij te vertellen wat ik vind als ik dit apparaatje open breek? Kan ik bijvoorbeeld dit ding uit elkaar trekken en ergens een extra usb-kabeltje op solderen, om vervolgens twee apparaatjes voor de twee verschillende schrijven te maken? Ik vermoed dat niemand het 100% zeker weet, maar wellicht heeft iemand ervaring met dit soort apparaten.

Groet,

Niels

Voor een extra USD 2.85 heb je er nog een. De stroomrekening voor het opwarmen van je soldeerbout is bijna nog hoger.

Als er al 2 schijven tegelijk aan kunnen gaat dat de performance zeker niet ten goede komen. Het is maar USB 2.0 .

Naast dat "apparaatje" heb je nog wel een voeding nodig voor die drives....

En op dat apparaatje kun je maar 1 schijf aansluiten, het is of of, de controller wil gewoon niet meer dus een extra kabeltje gaat ook niet helpen

Het gaat me in dit geval niet om de prijs van 'het apparaatje' maar om de ruimte en de usb-poort die het in beslag neemt. Ik ga er wel gewoon 2 bestellen voor als het met 1 niet lukt. Ik heb al een manier om de schijven van stroom te voorzien.

Hartelijk dank voor nu en jullie horen het wel als het af is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan