SATA II 3.0Gb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
SATA II 3.0Gb/s is dus sata 300 als ik me niet vergis.

Heeft een ssd dan nut?

Ik denk eerder dat ik het toch niet zal vervangen men laptop is bijna 3 jaar oud en ik weet niet of mijn cpu en gpu evenlang zullen meegaan als mijn ssd

of denk ik hier nu mis?

Ik heb een acer aspire v3 771g 53216 g50makk

Een SSD zal ook op SATA II al winst geven, je zal ook hier het verschil merken. Mocht je CPU of GPU er wel mee ophouden (gebeurt heus niet zomaar) kan je de SSD er zo weer uit halen en ergens anders in zetten

Er zit nu een 5400 rpm harddisk in dus qua snelheid heeft het erg veel nut om die te vervangen voor een SSD.

Graag gedaan. :thumb:

Overigens zou ik dan als ik jou was, gaan voor de Samsung 850 EVO Series. Komen heel goed uit de tests en Samsung is volgens mij ook de enige leverancier die 5 jaar garantie geeft op de SSD

Graag gedaan. :thumb:

Overigens zou ik dan als ik jou was, gaan voor de Samsung 850 EVO Series. Komen heel goed uit de tests en Samsung is volgens mij ook de enige leverancier die 5 jaar garantie geeft op de SSD

Helemaal mee eens:thumb:

Ik dacht ook al zoiets ook kijkend naar dat ik weinig opslag nodig heb en dus een 120 gb schijf voldoende is + dat samsung hoge lees en schrijf snelheden levert ook bij lage opslag.

Heb alleen 1 vraag ik heb nu windows 8.1 en ik heb een clean install gedaan met behulp van de windows media creation tool voor windows 8.1(dit is echt een clean install want heb tijdens de installatie alle partities verwijderd)

Zou ditzelfde trukje ook werken op een nieuwe ssd?

originele os was windows 8 trouwens.

Laatst bewerkt:
Ik ga het bij de mediamarkt in België bestellen want ik woon tenslotte in belgië.

Maar ik laat het wel niet leveren bij mij thuis maar bij een postophaal punt.
Azerty zou duurder uitvallen(ivm verzendkosten). Die 250 GB zal ik op kerstdag bestellen(ik ben nu niet thuis) en zal mij 92 euro kosten wat ik nog een redelijke prijs vind 36,8 cent per GB.

Bedankt voor alle hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan