Sata PCI ziet niet volledige capaciteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

maddicted

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2011
Hallo,

Ik ben bezig met het instaleren van de 'nieuwe' pc van mijn moeder. Nadat ik alle drivers heb geinstaleerd werkt ie op zich naar behoren, alleen heeft mijn moeder een 1TB Sata die via een pci slot op het moederbord is aangesloten. Zelf wist ik niet eens dat dit mogelijk was, ik heb dan ook geen ICT opleiding afgerond:) Veel verder dan drivers instaleren en als het moet nieuwe hardware in de pc zetten kom ik niet.

Hoe dan ook, dit is het probleem: De Sata van mijn moeder is geinstaleerd en bij het opstarten geeft hij ook aan dat het er één is van 939 GB (oid), als windows is opgestart en ik via deze computer de capatiteit bekijk is hij echter maar 39.0 GB. Wat specs die ik zo snel even kan ontdekken:

Besturingsysteem: WinXP 32-bits
Moederbord: MSI K7N2G

Dit is eigelijk het enige wat mij relevant lijkt, mochten jullie meer informatie nodig hebben dan geef ik die uiteraard graag:) Ik heb al gegoogled en ook in het forum gezocht maar ik kon niets vinden. Excuses als dit een standaard vraag is, maar zoals gezegt ben ik niet op de hoogte van de materie.

Mvg

Maddicted

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl,

Als met rechtermuisknop op deze computer klikt en dan op beheren dan komt er een lijst waar schijf beheer tussen staat klik daar eens op en wat zie je dan?

Dan zie ik het volgende:

1295329671-410.png

Het gaat om "nieuw volume" ter volledigheid

"Nieuw Volume" is een partitie op je normale 1e harddisk!

Die 1TB schijf is Schijf 1, niet toegewezen ruimte.

Hoi,

Je moeder heeft er dus twee hd in zitten 1 van zeg maar 74 gig en dus de 1 Tb
ls je nu in schijfbeheer op de 1 Tb met de rechtermuisknop klikt kan je dus een partitie aanmaken en een letter toewijzen en komt dan ook de vraag van formateren na dit is dus de schijf bruikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan