SATA poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

wynand

Banned
Lid geworden
7 mei 2005
Berichten
530
Ik heb net op ebay een ABIT BH7 moederbord gekocht. Echter in de advertentie stond dat er sata opzat. kijk even naar de foto bij de advertentie. op het moederbord wel wat er mij uitziet als een paar contact punten maar geen poort voor de kabel zelf. weet iemand of je deze er nog bij op kan zetten? eventueel met solderen?
 

Bijlagen

  • afbeelding(27).jpg
    afbeelding(27).jpg
    5,2 KB · Weergaven: 49
Als je hard wil dan kan je de koop weigeren/afbreken.
Want er staat (als het goed is) duidelijk in de beschrijving dat er Sata op zit.
En dan moet het een poort zijn, niet een mogelijkheid om Sata erop te zetten.
 
mogenlijk, en dat is wat ik ook GA DOEN al het niet lukt maar is het MOGENLIJK om een SATA poort zelf er nog op te zetten?
 
Waarschijnlijk moeten er nog meer dingen op het bord geplaatst worden, zoals de chip voor de SATA-controler bijvoorbeeld.
 
ja, nu je het zegt... Van procecor, VIA/Intel cips, geheugen,... lopen allemaal verbindingen, zie ik niet bij de SATA...
 
Voor zover ik weet zit er een s-atapoort op, of hij zit er niet op. Ik heb nog nooit van een afneembare s-atapoort gehoord (ja, de mijna was afneembaar, maar die kan niet meer terug :D )
 
lol, bestaan er dan mischien dingen als van IDE->SATA of van USB2->SATA?
 
Nee, maar wel pci s-atacontrollers, zowel "normaal" als raid. Zijn niet zo duur trouwens.
 
en weet je of ze een gelijke of aanvaarbaare snelheid hebben met sata? en waar zijn ze te koop?
 
Is hetzelfde als een gewone s-atapoort en bij iedere pcboer te koop. Ik heb zelf een s-ataraid controller gekocht (vanwege de los te halen s-atapoort op m'n mobo :D ), die kostte €25 en kan je ook als gewone s-atacontroller gebruiken.
Het is wel zo, dat als je een aparte controller plaatst, het opstarten van de pc wat langer duurt, omdat de kaart eerst gedetecteerd moet worden.
 
theoretisch:

s-ata150: 150MB/s
s-ata2: 300MB/s

ide (ata100): 100MB/s
(ata133): 133MB/s

correct me if I'm wrong

praktisch kom je een stuk lager uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan