SATA Raid 1 probleem windows 2003 server

Status
Niet open voor verdere reacties.

lalaldolemxooem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Goedemogrne mensen.
ik hoop dat julle mij kunnen heblpen.
Ik heb een ASUS moederbord met 4 harde schijven en die wil ik gaan gebruiken als server. Nu wil ik deze harde schijven zo instellen dat op 1 harde schijf windows draaid en de rest van de harde schijven mee draaid met deze harde schijf, mirror dus.
Maar het probleem is nu dat als ik in de bios van mijn onboard raid controller de harde schijven op mirror zet, zie ik bij de installatie van windows geen harde schijven gevonden.
Eerst dacht ik even de driver van de DVD halen van het moederboard, daar staan 2 drivers op 1 van Nvidia en 1 van silicon. Beide heb ik op een diskette gezet en onder het laden van windows f6 paar keer ingedrukt. De goede drivers gesellecteerd en nog vind windows 2003 server geen harde schijven.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?!?

het gaat om dit moederbord: CROSSHAIR

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=101&l3=300&model=1283&modelmenu=1

bvd.
gr Michel

In de bios de juiste raid wel op enabled staan? en in de raidbios, de array's eerst aangemaakt?

Kijk nog eens in de manual waar en hoe.

ja dit heb ik wel gedaan en hij geeft ook aan dat de hdd op mirror staat, dat is wel ok.

Indien windows geen schijven kan vinden, na de goede raidbiosinstelling, zijn het dan toch die drivers, na F6, en het selecteren gewoon 2x geenterd, neem ik aan?

ja eerst f6 en dan kun je de drivers of van silicon laden of van nvidia, beide geprobeerd zonder resultaat. Deze drivers staan op de dvd van het moederbord.

Haal dan eerst eens de laatste versies op, uit je link in je startpost, en wel die voor windows 2003 en de driverdisk versies, neem aan 32 bits, de X86.

En neem, nogmaals, de manual even daar, de raid op mirror zetten, is vaak niet vodoende, hij zal eerst een array aan moeten maken.

dit zijn de juiste drivers 32 bit versie, en ook 32 bit versie van windows, daarbij is er een array aangemaakt.
gr michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan