SATA schijf 1,5 oud 5x moeten formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DOc

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2005
Berichten
68
beste mensen,

ik zit met een probleem waar ik nu 1.5 maand mee bezig ben, ik heb een nieuwe pc gekocht met een asus A8v deluxe mobo. en een seagate 80GIG sata shijfje.
ik hoorde van iemand dat via chipsets en seagate ofzo niet samen gaan ?

nou mijn probleem is dat ik nu al 5 x heb moeten formateren voor een systeem 32 fout.
ik ben ook terug gegaan naar de meneer waar me schijf vandaan kwam en hij heeft nieuw windows erop gezet, en ik draai nog geen 15 min windows en hij slaat alweer vast ?

iemand een idee wat dit kan wezen :rolleyes:
want ik word hier niet goed van

Groet Bjorn
 
Het is wel bekend dat de VIA 8237/8237R South-bridge chipset problemen heeft met de SATA II harddisk, aangezien jij niet vermeld welk type Seagate harddisk je hebt is het niet vast te stellen of het ook een SATA II exemplaar betreft.
Dus graag het type nummer van de harddisk.
 
Seagate ST380817AS 80Gb (7200rpm/8Mb)
barrucuda

dit genoeg ?
 
Dat is inderdaad een Sata II interface, om die compatible met jouw moederbord te maken dien je een jumper te verzetten/te plaatsen (indien mogelijk)
Seagate geeft daar geen oplossing voor, maar op de site van Asus kwam ik het volgende tegen.

sShowImage


Bron

Overigens is de Sata kabel een gevoelige bron voor storingen, zorg ervoor dat deze niet in de buurt zit van IDE of andere kabels.
 
hmm ik ga er morgen eens goed voor zitten het begint nu al laat te worden en ik moet dat even uit zoeken bedankt voor de vele informatie al

Groet Bjorn
 
harstikke bedankt,
het werkte plus dat ik de bios upgedate heb en alles draait nu weer soepeltjes :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan