Sata schijf MHV2100BH (fujitsu) wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

plammaas

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Ik heb van een kennis een Fujitsu Amilo Pi 1536 gekregen met beeldproblemen. De LCD-kabel tussen scherm en videokaart was kapot) Heb een nieuwe kabel besteld en we hebben weer perfect beeld.
Nu heeft mijn kennis behoorlijk zitten rommelen met het besturingssysteem. Dus had ik nog een XP pro liggen en wilde die even installeren (Pech) krijg de melding "kan geen vaste schijfstations in uw PC vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld bla bla bla. Heb dit nog nooit meegemaakt.
In de BIOS setup staat:
Standaard IDE: HDD-PM

100Gb sata1
Transfeer mode: FPTO 4-DMA

Heb nog naar drivers gezocht kan niets vinden.
Wie komt met een oplossing

in het begin van de xp setup staat onderin iets van "druk F5 voor sata drivers"
weet niet precies wat er staat maar iets in die geest

kortom je moet de SATA drivers voor je pc bij de hand hebben als je een setup wil draaien.......

Hor !

@ricovdl: het betr. F6, hoor !

@TS: Heeft de PC nog 'n floppy-drive ?

Zo ja: download de Sata-drivers op de Fujitsu-Siemens site, en zet die op 'n lege floppy.
Dan toets je bij het begin van de XP-installatie F6 in, en volgt de aanwijzingen op het scherm.

Geen floppy-drive: gebruik nLite op je XP-CD aan te passen door de drivers te integreren; http://nlite.nl.malavida.com/d792-gratis-downloaden-windows

Greetz,

Harry.

Dat klopt, het is F6 ipv F5
Ik heb via de Fujitsu site een bestandje opgehaals en uitgepakt en op diskkette gezet
tijdens het installeren wordt om de diskette gevraagd, er staat dan een lijstje van ongeveer 15 controllers. Ik heb ze alleen geprobeerd maar iedere keer tijdens het installeren krijg ik een melding "widows afgesloten om schade te voorkomen blabla stop 0x0000007E

moet het met een externe floppy drive doen via usb
ga je linkje uit proberen . meld me nog

Hoi !

Zie m'n tweede mogelijkheid...

Greetz,

Harry.

Hoi,

- Ga naar je BIOS (meestal op de knop DEL drukken tijdens boot)
- Integraded Peripherals --> SATA Operating Mode
- AHCI omzetten naar IDE en sla vervolgens de instellingen op
- Install je Windows OS en installeer na installatie de benodigde SATA drivers!!
- Daarna kun je IDE weer naar AHCI omzetten
Bron: Sevo
Lukt dat niet dan moet je slipstreamen
Succes.

Hoi,

Lukt dat niet dan moet je slipstreamen
Succes.

In de Bios staat weinig om te veranderen laat staan in te stellen.

- Integraded Peripherals --> SATA Operating Mode(Is niet te vinden)
- AHCI omzetten naar IDE en sla vervolgens de instellingen op(niet te doen)
- Install je Windows OS en installeer na installatie de benodigde SATA drivers!
Zou niet weten om dit te doen

- Daarna kun je IDE weer naar AHCI omzetten
Probeer eerst te slipstreamen

Ja,dus klik op de link slipstreamen dan kom je in de handleiding terecht,kijk wat de fabrikant van je moederbord is en haal daar de sata-drivers op en integreer die in je Win Xp installatie en installeren maar. Progje voor het achterhalen van je Mobo-fabrikant
Succes.

Beste Mik
Moet het even op mijn gemak uitzoeken . ben niet zo'n expert in slipstreamen. Ik ga het uitproberen . als ik er niet uitkom hoor het weer en ook als het gelukt is . Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan