SATA-schijf omzetten..??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sheep

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Berichten
71
Hoi allemaal,

Ik heb een een sata schijf die ik volgens mij niet direct op mijn moederbord kan aansluiten. Ik heb wel eens gehoord dat het toch kan met behulp van een omzet stekkertje oid. Weet iemand hoe dit precies werkt...!!

In principe loopt windows op een normale schijf en is deze sata schijf als extra schijf bedoeld. Of kan ik het beter anders om doen? Is het uberhaupt wel mogelijk om 2 verschillende type schijven op 1 moederbord te hebben?

Schijf: Samsung HD400LJ (http://www.samsung.com/Products/Har...es/HardDiskDrive_SpinPointTSeries_HD400LJ.asp)

Moederbord: Intel® Desktop Board D845GVSR (http://www.intel.com/products/motherboard/D845GVSR/index.htm)

Alvast bedankt voor het meedenken..!!!

Grtz.

Sheep
 
Thanks man, that should do the job..!!!

Hoe kan ik trouwens zien of mijn moederbord wel of geen SATA-aansluitingen heeft. Zou dat heel duidelijk op de website van de fabrikant moeten staan??

Alvast bedankt..Grtz.
 
Uit de handleiding van jouw moederbord

attachment.php


Hier staat dus geen SATA tussen.

Overigens zou ik ervoor kiezen om een PCI controller kaart aan te schaffen met SATA aansluiting.
Voorbeeld
 

Bijlagen

  • intel_d845.gif
    intel_d845.gif
    9,5 KB · Weergaven: 35
Ok..Thanks..!!

Waarom is dat beter dan? (Zo'n converter'tje kost me namelijk maar een paar euro..!!)

Alvast bedankt..!!
 
Een SATA aansluiting is al niet al te stevig, soms 'zakken' de SATA kabels al uit de aansluiting, als je er dan ook nog een printplaatje bij gaat hangen wordt dat risico alleen maar groter.
Bovendien ga je nu een 'snelle' SATA disk gebruiken op op de tragere IDE snelheid en dat is ook zonde. Verder kan je natuurlijk als je ooit verder wilt uitbreiden er nog een SATA disk bijhangen (en SATA is toch de toekomst voor HDD's)
Je hebt al simpele SATA controllers vanaf € 20,- veel minder zal een converter niet kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan