sata schijf op hp ultra slim desktop d530

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hallo allemaal ik heb een vraagje waar ik niet helemala uit kom.

ik heb een hp ultra slim desktop d530 staan en daar zit nu een 40gb schijf in op ide.

nu zag ik dat er nog een sata poort op het mobo zit en er zit een stroom aansluiting in ervoor.

nu past alleen die sata schijf die ik heb er niet in dus die word er los bij gebouwt.

maar nu is de vraag kan ik dit er gewoon bij op aan sluiten?

dat ik dus een 40gb schijf op ide heb zitten en een 120gb op sata aan sluit. op mobo staat raid 0 als ik het goed heb maar daar kom ik niet helemaal uit.

dus bij deze wie kan me hier meer over vertellen... kan dit gewoon?

alvast bedank groetjes mike:thumb:

Je kunt beter je RAID settings uit zetten, RAID 0 distribueert namelijk je data over 2 schijven om het sneller te laten werken maar dit zou nog eens lastig kunnen worden omdat het om 2 schijven gaat met een andere aansluiting en capaciteit.

Als dat niet kan kun je het aan laten staan en zien we vanzelf wel of het problemen oplevert, die kun je ook gewoon weer posten en dan wordt je vanzelf geholpen :p

Zorg trouwens wel dat je sata schijfje goed vast zit om hinderlijke vibraties en geluiden tegen te gaan.

Kan je die SATA schijf niet in plaats van die oude IDE plaatsen en daar je OS op zetten?
De SATA zal waarschijnlijk een stuk vlotter zijn dan die oude schijf.

Raid gebruik je hoogstens als je meerdere SATA schijven wil koppelen. Niet nodig dus.

Hoi allemaal,

er staat op het mobo met witte lettertjes raid0 vandaar.

Maar had de schijf er aan gehangen en na 5minuten kreeg ik in het opstart scherm de smart 1720 fout:confused: dus einde schijf denk ik. Als ik door ga kan ik wel op de schijf komen maar als ik de comp opnieuw opstart krijg ik weer de zelfde melding.

groetjes mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan