sata schijf word niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
heb een asus a7N8X deluxe moederbord
en een nieuwe sata schijf als ik opstart zegt men moeder bord dat er geen schijf te vinden is ik kan het ook in de bios niet vinden(als ik in de bios op automatisch zet vind ik ook de schijf niet) en het jumperke staat op enabel :confused:

is de nieuwe schijf stuk of kan ik nog iets anders proberen

alvast bedankt
johnny

Gaat het om een schijf waar je nu windows op wilt installeren of heb je al een windows schijf en wil je daar een sata bij zetten ?

Sata staat los van je gewone IDE drives, derhalve zal hij ook niet te zien zijn bij Primary en secondairy drives, ook niet in de bios.

Als het goed is krijg je na de IDE drive check nog een SATA drive check bij het opstarten.

het is een hele nieuwe pc er zit alleen een sata schijf in de bios bij Primary en secondairy staat none en als ik het op automatisch zet gaat ie zoeken maar vind niets

toch draaid de schijf

:)

Heb je je sata aansluitingen op je moederbord zelf of heb je een apart pci kaartje gekocht met sata aansluitingen?

Op mainboard zelf (heb zelfde mainboard in 2e PC :D )
Dus ik weet zeker dat het kan werken :D

Klopt idd, primary en secondairy mag je op none laten staan, indien er natuurlijk niets op is aangesloten, wat ik me afvraag is waar je dan je cd-romspeler laat :D

Als je dit probleem nou gewoon negeert en je bootable windows cd in je cd-rom stopt, tijdens install op F6 drukken, SATA driver laden in windows en kijkt of windoes dan de schijf ziet.

Denk eraan je moet dus eerst een floppy maken met je asus cd, is heel slecht en echt k*t om te doen, aangezien nergens staat welke bestanden erop moeten. Er wordt nu dus niet bedoeld dat je de 2 SATA flops moet maken :D Alleen staat dat dus nergens.....

Kom jhe er niet uit met die flop maken, post dat dan ff dan zal ik ff posten om welke bestanden het gaat.

Daarnaast nog ff vraagje, je hebt toch niet toevallig en een ide en een SATA kabel aangelsoten op je hdd ? En wel een gewone stroom aansluiting, mits deze op je hdd zit....... (Bij mijn maxtor moet dat ook)

inderdaad op het moederbord zelf , begrijp niet hoe het komt dat ie het niet wil zien al zie ik de schijf net voor er "Primary en secondaire enz..) komt wel de schijf maxtor 80.OOO gig ( zoiets in de aard )
ik hoor de schijf ook draaien .
zou ik nog ergens iets moeten instellen of kan het zijn dat de sata schijf stuk is ?

groetjes

Kan natuurlijk altijd dat ie stuk is, maar de kans is groter dat er iets anders is, heb je mijn bovenstaande post goed gelezen ? ook mbt de kabels ?

Gforze

als ik het schijfje erin doe gaat ie naar de hardware zoeken maar dan zegt ie dus dat er geen schijf vindbaar is ,
wat je daar zegt dat je zelf een floppy moet aanmaken is totaal nieuw voor mij als je dat wat duidelijker kan uitleggen

ik moet nu wel dringent weg allemaal al hard bedankt hoor

groetjes
johnny

Die floppy is vrij ingewikkeld, is bij nieuwe rev ook veranderd zodat het niet meer nodig is, daar krijg je flop bij, mocht dit een probleem zijn dan zal ik het ff voor je uitzoeken en de bestanden ff hier posten, als ik zo thuis ben.

Wat je moet controleren is dat de schijf goed is aangesloten, dus ook gewone stroom op de schijf, en SATA kabel, en geen IDE.

op de schijf kan je geen gewone ide kabel aansluiten alleen sata kabel de stroom kabel kun je bijde aansluiten dus sata kabel of gewone stroom kabel of misschien wel beide ik heb de twee eerste ook al geprobeert maar zonder rezultaat

gforze tof dat je me wil helpen de floppy aan te maken maar ik moet nu echt weg, ik zal het straks lezen . is het ook niet mogelijk ergens de bestandjes te downen waarschijnlijk niet zeker ?

alvast bedankt :thumb:

Die bestandjes staan op je asus cd, porbleem is alleen dat als je die hele mapop een flop wilt zetten dat niet past, dus je moet ik geloof 3 bestandjes ervan op een flop zetten, ben ik heel lang mee bezig geweest om uit te zoeken.
Sommige mainboards hebben dit dus niet meer nodig.

Ik zal als ik thuis kom dit ff voor je opzoeken, dit kan laat worden, mogelijk wordt het zelfs morgen pas.

Als je in het vakje "Drivers" kijkt bovenaan staat er toch echt : Win9x / WinME / WinNT / Win2K / WinXP

dat klopt maar staat daar niet ata driver en niet sata driver ( ik dacht dat ata een gewone schijf was niet )
ik zal het weer wel mis hebben maar daar zal jij me nu wel een antwoord op geven ;)

groetjes

GForze zal deze driver ook wel bedoeld hebben denk maar hij gaat dus niet helemaal op een floppy disk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan