SATA schijf wordt niet getoond onder Deze Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Wegens geheugengebrek en de ontdekking dat ik S-ATA aansluitingen heb op mijn moederbord er een nieuwe gebruikte schijf (intern) ingezet. Er zitten er al twee in.
Een Seagate en een Western Digital (beiden IDE).
Deze zitten er beiden nog in en zijn aangesloten.
De S-ATA schijf is een Western Digital WD5000AVVS.
Na het aansluiten en opnieuw opstarten van Windows XP werd hij keurig herkend en werd er een hele rits afwerkt van "nieuwe hardware

In mijn BIOS zie ik hem staan als Third Primary Master, dus het lijkt alsof alles ok is.
Maar...
Ik zie hem niet onder "Deze computer"
Moet ik in tegenstelling tot wat ik gelezen heb toch jumper settings gebruiken op die S-ATA schijf?

Moederbord is Asus P4P800.

Wie o wie?

Hoi,
kijk eerst eens of hij onder schijfbeheer staat (run>diskmgmt.msc).

Schijf 0: Stationsletter C
Schijf 1: Stantionsletter F (dit heb ik zelf ooit eens veranderd ivm een conflict, dus doet er verder niet, toe, denk ik)
Schijf 3: Geen stationsletter, zie wel aan de vermelde capaciteit dat het hem is

En bij die schijf staat 259 MB In orde (onbekende partitie), 133 MB In orde onbekende partitie, 465,38GB In orde, (onbekende partitie)

Ik vermoed dus dat ik een stationsletter moet toewijzen (stationsletter toewijzen is grijs en kan ik niet aanklikken)
, maar wat moet ik met drie partities?

Laatst bewerkt:
Gooi eerst alle bestaande partities op die schijf weg, rechtsklik en verwijderen. Dan wss een herstart, daarna kun je een nieuwe partitie aanmaken (b.v. het volume v.d. hele schijf) en een stationsletter geven. Mss dat je deze handeling als administrator moet uitvoeren, weet ik niet zeker. Log dan in met een adminaccount.

Laatst bewerkt:
Handleiding niet (meer) nodig. Zeeuwse boerenlogica :P

Ik heb een letter kunnen toewijzen en hij wordt nu geformatteerd (langzaam).
Dus ik vermoed dat het goedkomt

Meestal weet ik wel ongeveer hoe het moet, maar als het lang geleden is, weet je het af en toe niet meer.
En twee weten meer dan één toch? Ik had geen zin om lang te sukkelen bij eventuele tegenslag (schijf zat er op 10 seconden in en aangesloten en een goed begin is het halve werk), vandaar toch even de hulplijn op helpmij aangeroepen

Meestal weet ik wel ongeveer hoe het moet, maar als het lang geleden is, weet je het af en toe niet meer.
Denk dat je niet de enige bent die daar wel eens last van heeft. :o :D
Ik hoor het wel als het gelukt is, maar zie dat vol vertrouwen tegemoet. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan