sata schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

nifrada

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
mijn moederbord (abit kw7) heeft 2 S-ata aansluitingen, het bios is de laatste versie, doch is er geen mogelijkheid om van serial ata schijven te booten, ik heb al massa's opties geprobeerd maar zonder resultaat, weet er iemand raad?En weet iemand waar ik eventueel de drivers voor sata kan ophalen .Alvast bedankt voor de info.

Grtz

Danny

Zonder besturingssysteem op die SATA harde schijf kun je je pc in ieder geval niet booten vanaf een harde schijf.
Denk vooral ook niet dat als je vanaf de harde schijf kunt booten als die van een computer met een ander moederbord afkomstig is: Herinstallatie is dan het beste.
Kijk in de BIOS (zie handleiding) na of daar evt. wat nodig is om opstarten vanaf harde schijf mogelijk te maken, maar dan moet er al wel een besturingssysteem op staan (zie boven).

Drivers etc. zijn hier te downloaden voor het genoemde moederbord.
Handleidingen ervoor: hier

EDIT: De algemene sites waar die drivers/handleidingen op staan in de links hierboven werken. Klik dus per item op het blauwe disk-tekentje
disk.gif
om te downloaden van de hoofdsite, want de De mirror-links werken niet.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de reacties maar hoe laat je het systeem versnellen naar 9,8m/s2.

grtz

danny

Neem je pc mee naar de bovenste verdieping van een hoge flat en laat de zwaartekracht de rest doen.
Heel doeltreffend. :cool:

ik heb de juiste drivers gevonden en probleem is opgelost alvast bedankt voor de reacties..

Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan