Sata-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Berichten
648
Hallo,

Ik wil graag windows opnieuw installeren op een SATA schijf. Hierdoor heb ik de driver nodig van deze schijf, maar die kan ik niet vinden. Ik heb Aida32 erover gedraaid, en daarbij staat bij de info van de schijf: 0JD-00LSA0 SCSI Disk Device.

Kan iemand mij helpen bij het vinden van de driver zodat ik deze met nlite kan slipstreamen? Thanx.

Alvast super bedankt.

Sam
 
Heb inmiddels het type: Western Digital wd800jd.
Enig idee waar ik de driver kan vinden. Google me suf, maar vind m niet. Ik heb xp pro.
 
Als ik ervan uit mag gaan dat je geen insteekkaart gebruikt voor aansluiting van die SATA schijf (dus aansluit op je moederbord) zul je toch echt even merk + type moederbord moeten vermelden.
Normaal gesproken vindt je dan de SATA drivers op de website van de moederbordfabrikant.

Is het een 'merk-pc', dan maak je ook een goede kans bij de fabrikant van de hele pc, als je zoekt naar de type-aanduiding van je pc.

We horen het wel.

Tijs.
 
Hoi. Mijn moederbord is Asus P4S800D-X. Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Er is vlgs. de handleiding helemaal geen SATA aansluiting aanwezig op het moederbord(!)
Hoe had je die SATA harde schijf willen gaan aansluiten?

Tijs.
 
Er zit toch echt een Sata schijf in. En die draait prima. Heb niet gekeken hoe die aangesloten zitten. Wel met sata stekkers uiteraard, maar nog niet gekeken hoe die naar het moederbord lopen. Maar dit gaat dus niet lukken om xp te installeren?
 
Kijk, als die op een insteekkaart zit dan is het mogelijk om daarvan op te starten, voorzover die insteekkaart over een eigen BIOS beschikt én je in die insteekkaart-BIOS kunt aangeven dat van de harde schijf die eraan hangt opgestart kan worden.

Ik heb zelf ook een insteekkaart (van Conceptronic) waar ik 2 SATA schijven aan heb hangen, maar daar kan ik niet rechtstreeks van opstarten (de BIOS op die insteekkaart ondersteunt dat niet), en dus zit ik voor wat betreft XP en Vista etc. installatie vast aan mijn IDE schijven. Wél zal het mogelijk zijn om (via mijn IDE schijf) op te starten vanaf de SATA schijf, maar ik zal altijd het eerste deel van het opstarten vanaf de IDE schijf moeten doen.

Tijs.
 
Ik heb nog een pc staan met een IDE schijf. Ik zet die wel over, en zal dan xp opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan