SATA schijven, waar blijven ze???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2002
Wanneer komen die SATA schijven nou eens in de winkel. Ik had op tomshardware.com een mooie review gelezen over de Maxtor Diamondmax 9 met SATA met de hoop dat die na een tijdje dan ook wel in de winkel zou liggen. Niet dus! Wanneer komen de Serial ATA uberhaupt een keer op de sites/winkels???

Groetnis

Zowel die Maxtors als Seagate Barracu V's zijn inderdaad al te koop.

Shame on me, inderdaad.. Als WD ze niet te prijzig maakt, kunnen dat wel eens bestsellers worden :)

De SATA schijven van maxtor zoek ik dan vooral. In welke winkels liggen ze dan al?

In de pricewatch is maar 1 schijf van maxtor die gebruik maakt van Serial ATA. Namelijk die van 120GB. Zijn er van andere formaten geen SATA versies?
Komt Western Digital ook nog met betaalbare SATA schijven? Die raptor met z'n 36GB die meer dan 170 euro kost is ook niet echt betaalbaar.

Geplaatst door Computerfreak
In de pricewatch is maar 1 schijf van maxtor die gebruik maakt van Serial ATA. Namelijk die van 120GB. Zijn er van andere formaten geen SATA versies?
Komt Western Digital ook nog met betaalbare SATA schijven? Die raptor met z'n 36GB die meer dan 170 euro kost is ook niet echt betaalbaar.
Ik tel er 2? (tip: niet met maar een keyword zoeken)

Jammer genoeg heeft die maar 36GB aan boord en is best duur voor zo'n klein beetje GB's. Komt Western Digital niet met gewone SATA schijven zoals Maxtor. dan hebben ze misschien wat meer GB's en zijn ze wat goedkoper?

Geplaatst door Computerfreak
Jammer genoeg heeft die maar 36GB aan boord en is best duur voor zo'n klein beetje GB's. Komt Western Digital niet met gewone SATA schijven zoals Maxtor. dan hebben ze misschien wat meer GB's en zijn ze wat goedkoper?
Ik denk dat WD nu als enige fabrikant het gat tussen IDE en SCSI schijven probeert te verkleinen. En de prijs is zeker niet hoog voor de geleverde prestaties. Vandaar dat de reviewer zelf ook aanraadt om deze als werkschijf te nemen en een grote, trage en dus ook goedkopere IDE schijf (WD1200BB of zo) als dataopslagschijf te nemen.

De prestaties vind ik ook echt top! Maar 36GB vind ik echt te weinig voor 1 schijf en vooral als je er al gauw 170 euro voor moet betalen. Ik denk dat ik gewoon nog even wacht totdat de SATA schijven van Maxtor een beetje bekender worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan