pcfixer
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 3 jun 2001
Gisteravond net mijn gloednieuwe pc in elkaar gezet. Werkt prima, alleen mijn 2 Maxtor 160Gb sata harde schijven overleven de tocht van POST naar Windows niet. Ze zijn allebei nog unformatted dus het is niet gek dat Winxp ze niet in deze computer enzo ziet maar ook Partition Magic 8 ziet ze niet??
Hier wat specs:
- 2 x 160GB Maxtor DiamondPlus 10 SATA
- ASuS A8V deluxe met Promise en VIA sata controllers onboard (beide geven zelfde problemen)
- Coolermaster 350W voeding
- 2 x 80Gb Maxtor DP 9 IDE (allebei werkend)
Dingen die ik al geprobeert heb:
- BIOS flashen naaar rev. 1009
- schijven verwisselen op beide sata controllers; geen effect
- controller drivers van de asus cdrom gehaald, de via werd zonder problemen geïnstalleerd maar de Promise sputtert. Wel drivers geïnstalleerd maar windows geeft de melding dat het apparaat niet gestart kan worden :? ?
- Herinstalleren van de drivers levert soms op "Er is een fout opgetreden tijdens het bijwerken van de drivers..." of "Apparaat start niet."
Hoe krijg ik de sata schijven wel in Windows?
Hier wat specs:
- 2 x 160GB Maxtor DiamondPlus 10 SATA
- ASuS A8V deluxe met Promise en VIA sata controllers onboard (beide geven zelfde problemen)
- Coolermaster 350W voeding
- 2 x 80Gb Maxtor DP 9 IDE (allebei werkend)
Dingen die ik al geprobeert heb:
- BIOS flashen naaar rev. 1009
- schijven verwisselen op beide sata controllers; geen effect
- controller drivers van de asus cdrom gehaald, de via werd zonder problemen geïnstalleerd maar de Promise sputtert. Wel drivers geïnstalleerd maar windows geeft de melding dat het apparaat niet gestart kan worden :? ?
- Herinstalleren van de drivers levert soms op "Er is een fout opgetreden tijdens het bijwerken van de drivers..." of "Apparaat start niet."
Hoe krijg ik de sata schijven wel in Windows?