Sata schijven worden niet gevonden

• Onderwerp starter Onderwerp starter cotr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cotr

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2005
hallo allemaal,ik heb de volgende spullen aangeschaft:
Asus P5RD1-V
2x Maxtor 250 Gb 16 Mb cash
Ik heb aangegeven dat ik de schijven in Raid0 ga gebruiken.Nu worden de schijven in het bios wel herkend maar zodra ik WindowsXP wil installeren wordt er gemeld dat er geen schijven aanwezig zijn.Wat gaat er fout?:( :(

Tijdens de installatie staat er onder in een van de eerste setup schermen, dat je F6 moet indrukken om SCSI/RAID driver te laten installeren. Je ziet niks gebeuren als je F6 indrukt, maar verder in de setup zal er om een floppy met driver gevraagd worden.

De RAID driver staat op je moederbord cd-rom.

bedankt voor je reactie Crash,ik heb gedaan wat je zei maar ik heb geen diskette met hardware ondersteuning

Geplaatst door cotr
ik heb gedaan wat je zei maar ik heb geen diskette met hardware ondersteuning
Je moet de diskette zelf maken, de software staat op de moederbord cd-rom. Anders even op de link van SJJ kijken.

deze sata drivers zijn ruim 4 mb groot dit kan dus niet op een floppy

Je kunt ze ook op cdrom branden en van af cddrive installeren.

Dit zijn de driver om in Windows zelf te installeren. Uit m'n hoofd, je hebt dacht ik drie bestandjes nodig die op floppy moeten. Kijk eventueel even in de handleiding van je moederbord.

Kklik anders even op deze link:
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5RD1-V/ULi_2KXP.zip

Dit moet de driver voor je moederbord RAID-controller zijn. Ik ga er vanuit dat je de Asus P5RD1-V hebt en niet "deluxe" versie.

Hier de pagina met meer drivers:
http://support.asus.com/download/download_item.aspx?model=P5RD1-V&type=Latest&SLanguage=en-us

Geplaatst door SJJ
Je kunt ze ook op cdrom branden en van af cddrive installeren.
Dit gaat denk ik niet, omdat in de setup om een floppy(A:\) gevraagd wordt.:(

Dan pak even de bestanden uit dan zie je een bestand make-disk, even aan klikken met diskette in je station en je hebt de sata drivers op floppy.

ik heb deze make disk klaar,wat is nu mijn volgende stap?

Gewoon opstarten van af de instalatie cd rom van XP en dan zie je in het begin dat je F6 moet indrukken om SCSI/RAID driver te laten installeren dit doe je dus vanaf disketten en de rest wijst zich vanzelf dan zal die als het goed is de harddisk herkennen.

Opstarten vanaf de Windows cd-rom en goed in de gaten houden wanneer je op F6 moet drukken tijdens de setup. Dit wordt onder in het scherm aangegeven.

Het is gelukt,hartelijk bedankt voor de goeie tips:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan