SATA schijven worden niet herkend in BIOS --> Disk boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickvdKlundert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
2
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem, ik krijg Windows niet opgestart. Het begon met mijn computer die niet wilde opstarten (leek net of de voeding kapot was). Een beetje ge*** in mijn computer en hij startte weer... Echter geeft hij dan Boot Disk Failure aan...

Ik heb er meerdere SATA schijven in zitten en als ik ze er 1 voor 1 in doe blijf ik de melding houden.

SATA schijven hoeven niet op Master en slafe enzo gezet worden?
SATA schijven moeten in de BIOS herkend worden toch?

Het is namelijk zo dat ik 1 schijf aangesloten heb en naar de BIOS ben gegaan. Hier zie ik SATA Master 1,2,3 en 4 staan, en ze staan allemaal op None, terwijl ik er wel degelijk een harde schijf aan heb hangen. Ik heb alle 3 de schijven getest, het lijkt mij sterk dat alle 3 de schijven opeens kapot zijn. Ik heb ook 2 verschillende SATA kabels geprobeerd, dit helpt helaas ook niet.

Tenslotte heb ik gewoon geprobeerd een Windows 7 DVD te laden en de computer te installeren, maar daar zie ik de harde schijven ook niet staan. (de SATA drivers worden dan toch in het begin geladen???)

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik vrees dat mijn moederbord kapot is, maar voor ik daar een nieuwe voor koop wil ik er 100% zeker van zijn dat deze ook echt kapot is.

Alvast bedankt voor de moeite!
 
Laatst bewerkt:
sata schijven moet je instaleren dus eerst de drivers opzoeken en instaleren.

makkelijkst met data stick
 
Laatst bewerkt:
Oplossing gevonden

Bedankt voor je antwoord... Het lag alleen niet aan de drivers.

De voeding was kapot (te lage spanning) en 1 harde schijf was kapot.

Vervangen en hij doet het weer helemaal goed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan