SATA wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

crz_06

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
specs:
Mobo: ASUS A8N-SLI Premium
Hdd: Hitachi Deskstar T7K250, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)

had wat problemen met mijn oude ATA harddisk, dus heb een nieuwe SATA hdd gekocht, echter deze wordt niet herkend in BIOS.

In Bios, staat gewoon [none], en als ik de pc gewoon laat door starten dan krijg ik deze : No valide device!, met de melding of ik naar de raid setup wil (ps: hier meld ie wel de schijf naam + aantal GB) > gevolgt even later door BOOT failure.

Ik draai de defaullt BIOS versie van het mobo. Ik het boekje van het mobo staan alleen teksten over RAID setup (niet van toepassing, heb maar 1 hdd).

heb de datacable ik de RAID1 (zo volgens mij niet hoeven uitmaken welke van de 4) connector geplugt, en als voeding gebruik ik de SATA connector.

Dit zou toch moeten werken? (heb nog nooit eerder met sata gewerkt, maar is toch niet anders dan ata lijkt me zo). Of moet ik toch iets aan passen in de bios?

(PS: heb geen floppy drive)

thx

Laatst bewerkt:
Op een gegeven momement tijdens de instal voorberijding wordt gevraagt,drivers van derden toets F6,dat moet je ook doen,maar waar jij die drivers voor die HD heb staan dat weet ik niet.

Opstarten,regelmatig op Del drukken,kom je in de Bios,daar je CDROM als eerste Boot zetten,en doe je XP cd er in.
Nu start je weer op,en druk regelmatig op F8,hier door kom je in het Xp opstart scherm daar verwijder je de partitie waar C opstaat,hierna is het een kwestie van goed lezen.
Doe ook je diskette in de drive!met de drivers.((((Of op cd zetten,de drivers van de HD
Zodra je een melding krijg over drivers Druk je op F6 ,als XP drivers te laden E indrukken en de juiste drivers aanklikken(wel tussendoor ergens antwoord opgeven ) en laat Xp verder zijn gang gaan,totdat uiteindelijk het Rondleidings welkomst scherm van XP verschijnd.

Sluit hierna af en start overnieuw,en zet je Bios weer je HD als eerste Boot

Succes

Bandit 123

Zie ook http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html

Laatst bewerkt:
ok, die zou ik dus van de website van de fabrikant kunnen downloaden, en misschien als bootable iso kunnen wegschrijven op CD. (handig, moest weer dat dat niet meegeleverd wordt met de OEM)

ok, die zou ik dus van de website van de fabrikant kunnen downloaden, en misschien als bootable iso kunnen wegschrijven op CD. (handig, moest weer dat dat niet meegeleverd wordt met de OEM)

Ja dat heb je met Oem!!

Vorige bericht aangepast

update, had in het donker niet gezien dat ik 8! SATA connectors op mijn mobo had, (4 voor RAID en 4 voor normaal). had 'em dus in de RAID geplugt. oeps.

(moeten ze die normale ook maar niet zwart maken en de RAID rood, beetje onhandig als je datacable ook rood is. dan is de fout snel gemaakt)

geen drivers nodig dus

update, had in het donker niet gezien dat ik 8! SATA connectors op mijn mobo had, (4 voor RAID en 4 voor normaal). had 'em dus in de RAID geplugt. oeps.

(moeten ze die normale ook maar niet zwart maken en de RAID rood, beetje onhandig als je datacable ook rood is. dan is de fout snel gemaakt)

geen drivers nodig dus

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan