Sata

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb dus een SATA HD en die wil ik installeren op een ASUS MOBO K8V SE de luxe.

Geen raid gedoe dus alleen de SATA schijf. Bij de opstart wordt er dus geen IDE schijf herkend maar de SATA ook niet. Hoe installeer ik nu Win XP, ik bedoel hoe krijg ik die op de SATA schijf ???? Op F6 drukken terwijl de cdrom van win xp die mogelijkheid biedt????

Staat echt helemaal niets van in het boekje van ASUS.

Groeten elbert kok
 
Allereerst moet je ervoor zorgen dat het BIOS de nieuwe hardeschijf herkent. Dit kun je direct zien bij het booten.

Word het een single hardeschijf of bevindt er zich al een hardeschijf in de pc met een besturingssysteem?
 
aller eerst op welke controloer heb je em aangesloten
je moet de gene van via hebben als je geen riad wil gebruiken
die herken je door het volgende er zijn twee aansluitingen van via sata die zitten onder elkaar
die van promise naast elkaar
daar kun je het dus aan herkennen
boot met de xp cd dan gaat ie naar je hardware kijken
je krijgt op een gegeven moment te zien druk F6 om
niet micrpsoft nog wat :D
F6 drukken zorg dat je de diskette met de via sata driver driver bij de hand hebt
dan zegt xp installatie op een gegeven moment
druk e als u extra ...... wil installeren
op e drukken en diskette erin enter drukken

das alles
je moet wel ff een diskkette maken
staat op je moeder bord cd makedisk ff dubbel klikken

hopelijk een beetje duidelijk
:D
 
Het is een single en hij zit op de goede controller. Als ik opstart druk ik op F6 (gaat steeds een stukje beter) maar dan moet ik later een door de fabrikant geleverde diskette in de floppy drive stoppen. Vanaf hier verklaar ik elke fabrikant voor zwaar debiel.
Teneerste heb ik geen floppy gekregen.
Ten tweede moet ik van derde vernemen dat je ereen moet maken.
Ten derde als je nu geen werkzame computer meer hebt moet je ervoor naar de buren!
Maar wat als je geen floppydrive meer hebt zoals tegenwoordig gebruikelijk is.
Ik heb alleen de allernieuwste spullen dus daar zou het zonder floppy mee moeten lukken, maar helaas....

Klopt het nu wat ik beweer??

Is het echt zo erg??

In het handboekje van asus k8v se deluxe (!) wordt er meet geen woord over gerept met name over wat en hoe te doen...groeten elbert kok
 
is ook vreemd vindt nog wel meer onduidelijk in het boekje

je zult toch zo`n diskette moeten maken
daar de sata driver van via op zetten
 
heb jij dat boekje ook dan??? Ik heb uiteraard wel een andere computer maar toch. Als ik de cd van asus erinstop vindt ie uiteraard geen relevante HD maar ik kan wel de inhoud bekijken en evt. kopieren naar een floppy maar ik weet niet welke driver, de meest voor de handliggende doet het niet 378ATA, vast bedankt voor het meedenken.
 
heb zelf ook de asus K8V SE Deluxe ;)
ff cd doorbladeren
map drivers
map via raid
map 6420raid
map driverdisk
make disk
ff dubbel kliken
die moet het wel doen
 
Ok windows staat erop!! Het is toch echt te gek dat je via allerlei hoeken en gaten er achter moet komen dat je een floppy moet maken en vooral hoe dat moet en waar vandaan??? Dat zo'n simpele instructie die veel ellende voorkomt niet even duidelijk wordt gegeven duidt op vergaande stupiditeit, hoe slim de programmeurs ook mogen zijn. Op de asus site staat overigens wel alle info, maar je moet wel weten waar je naar zoekt. Nog een vraag bij de opstart gaat ie ook de ide drives na, die er niet zijn, is dat uit te schakelen in je bios. Ik vraag het maar meteen want tenslotte heb jij al alles achter de rug. Bedankt voor je info ben benieuwd hoe mijn nw. computertje het gaat doen, groeten elbert kok
 
die kun je idd gewoon uitzetten
ga naar je bios doe je door op del te drukken
ga naar advanced
kies onboard devices configuration
dan promise controler op disabled zetten
daarna F10

scheeld weer opstart tijd:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan