Sata2 HDD schrijft niet zo snel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fuzzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fuzzz

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
ik laatst proberen om een spel te installeren op mijn nieuwe samsung spinpoint F1 1TB, doet hij er een uur over (battlestations pacific ca. 8 Gb spel), na een hd benchmark kom ik erachter dat de average transfer rate rond de 3 MB/s zit terwijl dit toch naar mijn inziens minimaal 70 tot 100 zou moeten zijn.

heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit probleempje zou kunnen oplossen want ik kom er echt niet uit

Bvd

hai,

hoe zit het met het opstarten van windows/ Linux?? dat zou dan ook super traag moeten zijn.

mijn windows boot op een maxtor 160 Gb schijfje
in HD-tune 2.55 zit die rond de 40 MB/sec gemiddeld met een access time van 16.6 ms
mijn andere Sata2, Maxtor 320 GB, heeft een gemiddelde tranfer van 60 MB/s die er, tijdens het typen van dit bericht, ineens mee ophoud :(, maar dat is een ander verhaal.

mvg

Maxtor hardeschijven geven nog al problemen zeggen ze

bedankt voot je info daand :), maar dit topic gaat niet over de maxtor die het btw. al 5, 6 jaar lang prima doet, maar over mijn samsung Spinpoint F1 1TB Sata2 hardeschijf die maar 3 MB/sec aan data transfer heeft wat absurd weinig is :(.

bedankt voot je info daand :), maar dit topic gaat niet over de maxtor die het btw. al 5, 6 jaar lang prima doet, maar over mijn samsung Spinpoint F1 1TB Sata2 hardeschijf die maar 3 MB/sec aan data transfer heeft wat absurd weinig is :(.

Miss een instelling in je bios over eventueel de SATA Kabels verwisselen. Je kan ook met HDTUNE een Error scan laten doen voor badblocks. Zoals deze person zei over dezelfde maxtor bijna

hij maakt ontzettend veel herrie als die bezig is, hij is niet snel met schrijven en lezen voor een 7200 rpm schijf, het overzetten duurt altijd heel lang omdat hij hij zo lang nodig heeft met schrijven lezen. het is gewoon een baggere schijf. Dus daarom moet je ook kijken wat je koopt als je een COSTUM BUILD SYSTEM hebt

Laatst bewerkt:
hmm schijnbaar is de eerste SATA aansluiting van mijn moederbord verragt :mad: ofzo want op aansluiting 4 krijg ik nu een gem transfer rate van 80 MB/sec. maar iig bedankt fellow computer lui en wie weet tot een volgende keer (hoop van niet :p)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan