sata300 / 600

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuntex

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
Ik heb een vraag waar ik op het www geen antwoord kan vinden dus hoop ik dat er hier iemand is die het weet.

Ik wil in mijn Samsung NF210 een ssd schijf zetten nu weet ik niet of dat zomaar kan. Ik lees nou iets over Sata 300 of Sata 600 het verschil zit in het moederbord
hoe kom ik er achter wat mijn moederbord van de NF210 ondersteund?? En waar ik op moet letten??

Graag iemands reactie.

T

In de manual van het mobo kijken lijkt mij, overigens is het backwards compatible alleen haal je de snelheid niet.

Die laptop heeft sata 300, dit betekent dat je niet de maximumsnelheid van je SSD kan halen zoals lange pier al heeft aangegeven.

wel zal je echter een enorm verschil zien ten opzichte van een gewone harde schijf.

Tjonge dat is nog eens snel reageren, bedankt.

Ik begrijp dat hij er dus wel sneller door gaat worden ik wil dit doen in combinatie met 2Gb ddr3 werkgeheugen. Waar ik de laptop voor wil gebruiken is in hoofdzaak internet en een blog bijhouden tijdens een reis
heeft dit alles dan zin?? of blijft het een aap met een gouden ring???

Dat heeft zin ;)

Je laptop zal echt veel sneller worden door een SSD ongeacht of je sata 300/600 hebt.

PS: ik heb zelf een laptop met core2duo (dus is al wat ouder :P) en die heeft nu een ssd en dat bevalt prima.

Tjonge dat is nog eens snel reageren, bedankt.

Ik begrijp dat hij er dus wel sneller door gaat worden ik wil dit doen in combinatie met 2Gb ddr3 werkgeheugen. Waar ik de laptop voor wil gebruiken is in hoofdzaak internet en een blog bijhouden tijdens een reis
heeft dit alles dan zin?? of blijft het een aap met een gouden ring???

Tja, voor dat werk heb je het niet nodig, maar alles is een keuze.

Maakt het uit wat voor merk of type ik koop? Ik denk aan een OCZ Agility 3 zijn voor 120Gb aantrekkelijk geprijst, of moet ik op iets anders letten dan de prijs:)

Ja dat is ook een beetje wat ik mij afvraag, is het voor dat werk zinvol. Maar als ik hem nu gebruik gaat alleen al het openen van een site al niet
snel. Aangezien dat ik overal hoor dat een ssd "schijf" een laptop sneller maakt had ik gehoopt dat dat voor het eerder genoemde werk ook zou werken.
Of is dan alleen het werkgeheugen vergroten voldoende??

Zoals jullie al wel merken heb ik er bitter weinig verstand :confused: van en hoop dus ook maar dat jullie mij e.e.a. duidelijk kunnen maken

Al vast bedankt

T

Werkgeheugen zorgt er in eerste instantie voor dat je meer programma's tegelijk kunt draaien.
Een SSD leest alles wat van de harde schijf af komt veel sneller.

dus het opstarten van je BROWSER zal sneller gaan, het laden van pagina's niet.

Het is weer even geleden dat ik de vraag stelde over het sata300/600 verschil. Wat ik er uiteindelijk uit opmaak is dat het niet zo'n probleem is wat ik kies aangezien mijn netbook uiteindelijk de snelheid van de ssd schijf bepaald. Wat nu nog rest is de vraag wat is een goede investering ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven en ik zie op verschillende site's aanbiedingen voorbij komen van rond de 100 euro voor 120Gb. Maar ik kan me voorstellen dat er andere dingen zijn waarop ik moet letten dan alleen de prijs. b.v. de Samsung 830 128Gb Basic Kit is te koop rond de 100 euro.Ik wil hem in mijn Samsung NF210 zetten deze past wat betreft de afmeting in de NF210 alleen is mij niet duidelijk wat er basic aan is.

Maar graag jullie reactie wat te doen en waar op te letten.

Groetjes,

T

Die ssd is een prima schijf, snel & betrouwbaar!

De kit noemen ze basic omdat de verstelpinnetjes (voor grotere laptops) er niet bij zitten en er geen norton ghost bij zit (iets wat in de laptop & desktop versie respectievelijk wel zit.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan