satellietstatus nokia n95

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
ik ben sinds oktober in het bezit van de n95.
gelijk alles geprobeerd en was dik tevreden.navigatie en dus ook gps deden het perfect,geen lange wachttijd voor gps fix.
daarna route 66 geïnstaleerd en deze werkte ook perfect.
alleen werkt er nu niks meer.
3 weken geleden was het knopje van het geluid harder en zachter zetten defect,hiervoor is mijn telefoon te reparatie weggeweest.
sinds een week heb ik hem nu terug ,maar krijg nu geen gps fix meer.
als ik bij satelietstatus kijk zie ik wel een aantal satelieten met daarachter lege vierkantjes.deze kleuren helaas niet zwart wat blijkbaar noodzakelijk is.
doe ik iets verkeerd of is mijn gps ontvanger gewoon stuk.
heb al regelmatig buiten gestaan maar er gebeurt gewoon niks.
ook herinstallatie daarna van route66 werkt niet,deze zegt ook steeds no gps.
iemand enig idee of ben ik hem weer kwijt voor reparatie.

mario

Ik geloof dat ik je vraag op meer plekken tegen ben gekomen.

Welke firmware heb je op je telefoon?
Staat interne GPS en Assisted GPS aangevinkt?

Heb je het probleem ook met Nokia Maps?

beide zijn aangevinkt.
ik heb het gewoon eerst geprobeert met nokia maps,zoder route66 ge:instaleerd te hebben.
firmware is 12.0.0.013

dit is volgens mij de laatste.

beide zijn aangevinkt.
ik heb het gewoon eerst geprobeert met nokia maps,zoder route66 ge:instaleerd te hebben.
firmware is 12.0.0.013

dit is volgens mij de laatste.

v20.0.015 is de laatste.

Dit is echt een aanrader. Je telefoon is 3x zo snel in alle opzichten.
Ook een verbeterde performance van het RAM geheugen en van je batterij.

Begin van voor af aan.
Dus eeerst firmware updaten, en daarna je telefoon opnieuw installeren.
Heb je dan nog geen GPS ff terug naar een NSP.

Wanneer je Vodafone hebt of T-mobile is je toestel branded.
Dan kan je de laatste firmware NIET downloaden.
De oplossing is dan eventjes je productcode veranderen.

Mvg Patrick

het is inderdaad een t-mobile telefoon.
ji denkt niet dat de gps ontvanger stuk is?

het is inderdaad een t-mobile telefoon.
ji denkt niet dat de gps ontvanger stuk is?

Dat kan ik niet zeggen of ie stuk is. Maar firmware updaten, en een clean install en je weet het zeker.

Ik weet niet of ik je hier mag uitleggen hoe je de productcode moet veranderen. De meningen zijn daarover verdeeld of het illegaal of legaal is.

Misschien dat eventjes een modje er naar kan kijken.

hoe zit het dan met de garantie?
wil het risico niet lopen dat die vervalt
en langs een nokia service point gaan,kan je daar op je telefoon wachten of ben je hem dan gewoon kwijt.

ik heb de telefoon al wel met deze firmware op nieuw geïnstaleerd,dit heeft dus niks geholpen.

@Mario, eventjes wachten tot ik een bericht krijg van een modje.
En nee, met het updaten van je firmware(productcode veranderen) vervalt je garantie niet.

Als de productcode veranderen onder unlocken valt is het niet legaal. Een provider zet er een lock op voor een x aantal jaar en daarna kan je zelf de code aanvragen.

Als je telefoon branded is is het niet legaal om deze te "unbranden" al is mijn persoonlijke mening anders. Voor de zekerheid ga ik dit nog even bespreken in de modhoek.

Als de productcode veranderen onder unlocken valt is het niet legaal. Een provider zet er een lock op voor een x aantal jaar en daarna kan je zelf de code aanvragen.

Als je telefoon branded is is het niet legaal om deze te "unbranden" al is mijn persoonlijke mening anders. Voor de zekerheid ga ik dit nog even bespreken in de modhoek.

De productcode veranderen valt niet onder het unlocken.

Wanneer je naar een NSP(Nokia Service Point) ga omdat je de nieuwste versie wilt hebben, flashen ze hem ook gewoon over de software van de provider heen.
Wanneer het illegaal zou zijn, zou een NSP dit ook niet doen.

En wat je met de software op de telefoon doe, is jouw zaak. Het is immers jouw eigendom.

En met het veranderen van de productcode blijft de normale SIM-Lock bestaan.

In dat geval lijkt het me sowieso legaal als zelfs de winkel van het merk het zou doen. Weet wel dat het soms een grensgeval is als er vage tooltjes aan te pas komen.

Wie zijn wij om te verbieden wat niet verboden is.

Go your gang zou ik zeggen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan