Beste Helper,
Ik gebruik onderstaand code om een saveas actie te doen op mijn werkblad
De code werkt goed maar, als ik de code voor de 2e keer uitvoer word het bestand die de 1ste x gemaakt werd overschreven. Wat ik eigenlijk graag zou willen is dat er automatisch een vorm van revisie achter komt.
Het liefst zou ik willen format date dus vervangen word door rev0 en als het bestand bestaat op de locatie dat deze vervangen word door rev1 of rev2 of rev3 een soort teller dus is dit mogelijk.
In afwachting op Uw wijs antwoord verblijf ik,
m.vr.gr.Martin
Ik gebruik onderstaand code om een saveas actie te doen op mijn werkblad
Code:
Sub SumOctaaf()
Dim FName As String
Dim FPath As String
Dim sh As Worksheet
Application.DisplayAlerts = False
For Each sh In Sheets
If sh.Name <> ActiveSheet.Name Then sh.Delete
Next sh
FPath = "U:\xlsx\" & Range("A5").Text
FName = Sheets("Optelling per Octaafband").Range("e2").Value & " - Optelling per Octaafband " & Format(Date, "DD-MM-YYYY")
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=FPath & "\" & FMap & FName & ".xlsx", FileFormat:=51, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
Application.DisplayAlerts = True
Application.Quit
End Sub
De code werkt goed maar, als ik de code voor de 2e keer uitvoer word het bestand die de 1ste x gemaakt werd overschreven. Wat ik eigenlijk graag zou willen is dat er automatisch een vorm van revisie achter komt.
Het liefst zou ik willen format date dus vervangen word door rev0 en als het bestand bestaat op de locatie dat deze vervangen word door rev1 of rev2 of rev3 een soort teller dus is dit mogelijk.
In afwachting op Uw wijs antwoord verblijf ik,
m.vr.gr.Martin