• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Save As naam met Textbox inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramsje

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Beste,

Zojuist ben ik bezit om een macro te maken waarbij ik kwartalen kan invullen bij elk tabblad. Dit is gelukt. Nu wil ik graag de inhoud van het textbox verder gebruiken met een checkbox. Als die checkbox true is, dan moet die het excel bestand opslaan als met een bepaalde naam.
Een deel van de naam is vast, maar een deel staat ingevuld bij de textbox van de macro.

Dit is de save as code:
If OpslaanAlsYesCheckBox.Value = True Then
ActiveWorkbook.SaveAs "D:\Dropbox\JustICT\JustICT\Inkomsten-Uitgave\2016\" & inkomsten-uitgave JustICT Kwartaal & " 20" & KwartaalTextBox.Value & ".xlsm"
End If

Aanname dat KwartaalTextBox.Value = 16-1
De naam van het bestand moet dus worden: inkomsten-uitgave JustICT Kwartaal 2016-1

Na het uitvoeren krijg ik een syntxis fout.

Heb ik een foute code gebruikt of is er iets anders aan de hand?
Ik hoop dat dit zonder bijlage kan, anders dien ik die nog toe te sturen.

Met vriendelijke groet,

Ramzi Mons

Je mist de hier rode quotes:
"D:\Dropbox\JustICT\JustICT\Inkomsten-Uitgave\2016\" & "inkomsten-uitgave JustICT Kwartaal" & " 20" & KwartaalTextBox.Value & ".xlsm"

Tip:
De reden waarom je dat niet zag is de leesbaarheid van zo'n regel. Je kan dat beter op bijvoorbeeld deze manier doen, dan had je het direct gezien:
Code:
    Folder = "D:\Dropbox\JustICT\JustICT\Inkomsten-Uitgave\2016\"
    Document = "inkomsten-uitgave JustICT Kwartaal 20"

If OpslaanAlsYesCheckBox Then
        ActiveWorkbook.SaveAs _
            Folder & _
            Document & _
            KwartaalTextBox.Value & _
            ".xlsm"
    End If

Okee. Dat is een goede tip. Ik zal het meenemen in mijn volgende scriptjes. Thanks!:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan