Save command

Status
Niet open voor verdere reacties.

kantersjojo

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Beste helpers.

Ik heb sinds kort een programmatje gemaakt met visual basic.
Nu wil ik graag dat in dit programmatje een command word gemaakt dat hij in MySQL query Browser moet uitvoeren. Dat is de command Save.

mijn vraag bij deze topic is dus wat is de 'Save' command?

bijv.

'update' [Schema]

mvg.

Joey

Save command? Alle SQL statements worden direct uitgevoerd; daar zit geen losse 'save' functie bij...

Of begrijp ik je verkeerd?

Save command? Alle SQL statements worden direct uitgevoerd; daar zit geen losse 'save' functie bij...

Of begrijp ik je verkeerd?

Nou kijk. Ik heb een spel (Online MMROPG). Dat spel runt via .bat bestanden. Als je de .bat bestanden in een keer afsluit krijg je een rollback(Dat alles stats in de Mysql weer naar een eerder stadium gaan (bijv. Als je eerst $50 had en daarna weer terug naar $12 ofzo)) Nu wil ik graag een command weten dat hij om zo maar te zeggen alles Saved en dan MySql afsluit. maar dit meot dan gebeuren terwijl MySQL niet open staat. Dus via dat programmatje opent het dan Mysql doet die command en sluit af. (Als je MySQL open laat en dan saved slaat hij op wat hij dan ziet terwijl er in game al vorderingen zijn begaan)

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegt :p

Groetjes Joey

Hmmm, zolang de connectie openstaat kun je gebruik maken van het statement "COMMIT", dan wordt alles permanent.

Maar volgensmij wordt er onmiddelijk een rollback gedaan als de verbinding gesloten wordt; dus als die dicht is, is het te laat denk ik.

En ik ben heel benieuwd waarom je game bestaat uit een serie .bat files en niet in een geschiktere taal geschreven is :P

Hmmm, zolang de connectie openstaat kun je gebruik maken van het statement "COMMIT", dan wordt alles permanent.

Maar volgensmij wordt er onmiddelijk een rollback gedaan als de verbinding gesloten wordt; dus als die dicht is, is het te laat denk ik.

En ik ben heel benieuwd waarom je game bestaat uit een serie .bat files en niet in een geschiktere taal geschreven is :P

Zoek maar op google. Maplestory Private servers xD hahahaha maar het is al gelukt bedankt. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan