save zonder file aan te maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
hallo,
is het mogenlijk om een tekst opteslaan in het programma zelf

bijv.
wanner je ijn textbox "la la la la la "typt en je sluit het programma af en en start het weer op dat je dan weer "la la la la la "ziet

alvast bedankt!

Ik denk niet dat dat zomaar kan, of je moet een manier vinden om de ingetypte tekst in het geheugen te laten bewaren. Maar als je je computer uitzet of opnieuw opstart, dan is die data natuurlijk ook weg.
Veel makkelijker is het om de tekst naar een tekst bestand weg te schijven, maar als je dat niet wilt, wordt het wel heel lastig.

Dat kan je doen via bv. de settings:

Code:
Public Class Form1

Private Sub Form1_FormClosing(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosingEventArgs) Handles Me.FormClosing
        My.Settings.Txt = TextBox1.Text
    End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        TextBox1.Text = My.Settings.Txt
    End Sub
End Class

Dan moet je wel eerst een textbox op een form plaatsen en een setting aanmaken die "Txt" heet...

Succes!:thumb:

Hier heb je een voorbeeldproject:Bekijk bijlage Opslaan.zip In dit project zit niks meer dan wat ik hiervoor verteld heb...

Laatst bewerkt:
In de solution explorer klik je bovenaan op het knopje "Show All Files", daarna klik je op het plusje voor "My Project".
Dan dubbelklik je op "Settings.settings". Er komt een nieuw scherm waarin je in de eerste kolom "Setting" veranderd in "Txt".

Dat is alles. Dan zou het moeten werken.

Als je Settings gebruikt, word er nog steeds een bestand aangemaakt, ergens in je Temp directory.

Inderdaad, die worden ergens opgeslagen in Temp of AppData.

@edmoor: Eventueel is
Code:
My.Settings.Save()
ook handig. Misschien heeft de TS niet de instelling 'Save settings when application closes' o.i.d. aanstaan ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan