Beste,
Ik gebruik de volgende code om loonstroken te printen en te mailen, nu heeft deze tot op heden altijd goed gelopen alleen ik wilde hem vandaag gebruiken en gaf hij deze error:
Fout 1004 tijdens uitvoering:
Methode SaveAs van Object _ Workbooks is mislukt.
Als ik dan kijk naar wat er is mis gegaan geeft hij deze : .SaveAs NieuwFact, 51 in het geel aan.
Hij zet het bestand wel in :
NieuwFact = "C:\Users\D-post\OneDrive\Documenten\D-post\d-post\Bezorgers\Loonstroken\
maar gaat niet verder met de rest van de code. Voor zover ik weet en kan zien is er niets veranderd dus begrijp niet waarom hij dit nu niet doet.
Hij slaat het op als .xlsx bestand in bovenstaande directory, als ik .xlsx verander in .PDF loopt hij wel door heel de code heen alleen als ik dan het pdf bestand wil openen geeft hij aan dat het bestand beschadigt is.
Hij mailt het wel en die bestanden zijn wel te openen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik gebruik de volgende code om loonstroken te printen en te mailen, nu heeft deze tot op heden altijd goed gelopen alleen ik wilde hem vandaag gebruiken en gaf hij deze error:
Fout 1004 tijdens uitvoering:
Methode SaveAs van Object _ Workbooks is mislukt.
Als ik dan kijk naar wat er is mis gegaan geeft hij deze : .SaveAs NieuwFact, 51 in het geel aan.
Hij zet het bestand wel in :
NieuwFact = "C:\Users\D-post\OneDrive\Documenten\D-post\d-post\Bezorgers\Loonstroken\
maar gaat niet verder met de rest van de code. Voor zover ik weet en kan zien is er niets veranderd dus begrijp niet waarom hij dit nu niet doet.
Hij slaat het op als .xlsx bestand in bovenstaande directory, als ik .xlsx verander in .PDF loopt hij wel door heel de code heen alleen als ik dan het pdf bestand wil openen geeft hij aan dat het bestand beschadigt is.
Hij mailt het wel en die bestanden zijn wel te openen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Code:
Public Sub Loonstroken()
'zet nummer tabblad in cel G1 en vult bedragen in
Application.ScreenUpdating = False
Dim Naam
Naam = Worksheets(2).Name '(2) is tweede tabblad van de sheet
ActiveSheet.Range("G1") = Mid(Naam, 1, 6)
Range("I40") = Sheets(2).Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Value
Sheets(Array(1, 2)).Select
Sheets(1).Activate
With Sheets(1)
NieuwFact = "C:\Users\D-post\OneDrive\Documenten\D-post\d-post\Bezorgers\Loonstroken\" & .Range("G2").Value & " week " & _
Application.WeekNum(Date, 21) - 4 & " t-m " & Application.WeekNum(Date, 21) - 1 & ".xlsx"
Windows(1).SelectedSheets.Copy
With ActiveWorkbook
.Sheets(1).UsedRange = .Sheets(1).UsedRange.Value
.SaveAs NieuwFact, 51
.Close
End With
End With
Worksheets(2).PageSetup.Orientation = xlPortrait
Worksheets(2).PageSetup.Zoom = False
Worksheets(2).PageSetup.FitToPagesWide = 1
Worksheets(2).PageSetup.FitToPagesTall = 99999
For sh = 1 To 2
Sheets(sh).PrintOut
Next
Sheets(Array(1, 2)).Select
Dim Bestand As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Dim signature As String
Bestand = Environ("TEMP") & "\" & ActiveSheet.Name & " " & Range("G2").Value & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand
Subject = Range("A9") & " van " & Range("G2")
Body = ""
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.display
signature = .HTMLBody
.To = "schipperenraamsdonksveer.0052@mailtobasecone.com"
.CC = ""
.BCC = ""
.HTMLBody = "<Body style='color:black(33,38,227);font-family:calibri;font-size:15'></font></p>" & Body & "<br>" & .HTMLBody
.Subject = Subject
.Attachments.Add Bestand
.Send
End With
Kill Bestand
Application.DisplayAlerts = False
blad = Worksheets(2).Name
Sheets(2).Select
Sheets(2).Delete
Application.DisplayAlerts = True
Sheets(1).Select
Application.Run "PERSONAL.XLSB!loonstroken.loonstroken"