SB Live ! wel in windows 7 ultimate maar niet in Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony_Balony

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
145
Ik heb meerder versies van windows 7 op mijn Pc staan , 1 probeer versie van vorig jaar die elk moment afgelopen kan zijn en een "orginele" Pro versie.

Mijn geluidskaart doet het wel op die ultimate versie , maar op de pro versie word de kaart niet eens herkend ??????? Zelfde PC Zelfde harde schijf alleen gepartitioneerd in 2 delen..

Heb al diverse keren drivers gedownload via Creative en ook via diverse andere kanalen, maar steeds weer dezelfde fout.. geen hardware gevonden....in de Pro versie

Kaart er een keer uitgehaald pc opgestart pc weer uit en kaart er weer in ... geen reactie in Pro wel in ultimate.

Wie waagt er een poging ???
 
Er is (technisch/binair) geen verschil tussen de pro en de ultimate versie: Ze installeren beiden uit dezelfde bron, en zijn dus gelijk qua hardwareherkenning en (basis-)drivers.

Nu je aangeeft een gejatte versie van Pro te gebruiken zou ik dáár dus de oorzaak zoeken: Verkeerd samengesteld, incompleet of dergelijke.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb de laatste twee berichten even verwijderd. Tijs, mogelijk heb je gelijk of mogelijk niet, lijkt mij voorbarig om aan te geven dat het een "gejatte" versie is. Kan me gerust je gedachten voorstellen, maar het kan ook iets subtieler opgemerkt worden.;)
 
@Crash: Ik ken geen thuisgebruikers die een legitieme Pro versie hebben, en die aanhalingstekens staan vlgs. mij niet voor niets in de originele posting, maar prima dat je de 2 postings daaromtrent verwijderd hebt.

De rest van mijn verhaal over binaire compatibiliteit tussen versies Windows 7 blijft van kracht, dus goed/fijn dat je mijn eerste posting hebt laten staan.

Tijs.
 
Dnties, ik heb een orginele en legitieme W7 Pro versie op mijn laptop !!
 
Er is (technisch/binair) geen verschil tussen de pro en de ultimate versie: Ze installeren beiden uit dezelfde bron, en zijn dus gelijk qua hardwareherkenning en (basis-)drivers.

Nu je aangeeft een gejatte versie van Pro te gebruiken zou ik dáár dus de oorzaak zoeken: Verkeerd samengesteld, incompleet of dergelijke.

Succes,

Tijs.

Hoezo "gejat" !! sorry voor de verkeerde indruk die ik heb gewekt, het is een kopie van een orginele die ik heb gekregen vandaar dat orgineel tussen haakjes staat........

Maar een oplossing is er nog niet ???
 
Hoi !

Zoals @dnties al opmerkte: er is in principe geen verschil tussen de 2 door jouw genoemde Win 7-versie's !

Immers: je installeert ze van dezelfde Win 7 DVD (mag ik hopen); het verschil zit puur in minder/meer toeters en bellen.

Dus: gewoon Win 7 Pro van dezelfde Win 7 DVD installeren als de Ultimate-versie, en alles sal reg kom !

Greetz,

Harry.
 
@Harry Snor
De Ultimate versie heb ik destijds van de site van Microsoft gedownload als demo...Dus daar heb ik geen DVD van anders had ik die versie wel op mijn Pc gezet omdat deze wel werkt....
Als ik jou goed begrijp zit er op de ultimate meer toeters en bellen dan op de Pro ??
 
Ik zou toch nog eens proberen opnieuw te installeren. Het feit dat je audio-apparaat zelfs niet als 'onbekend apparaat' door Windows 7 wordt herkend vind ik nog steeds vreemd. Ik neem aan dat je over een RTM-versie (dus een betaalde versie zoals uitgebracht door Microsoft vorig jaar) beschikt.

Voor onze beeldvorming zou ik graag vernemen wat [Windows-toets]r toetscombinatie -> winver meldt als versienummer van Windows.

Tijs.
 
Tijs,

Allereerst bedankt voor je moeite om mij te helpen, maar een excusses is volgens mij ook op zijn plaats omdat je mij eerst beschuldigd, terwijl ik ter goeder trouw ben.


Mijn Winversie is 6.1 build 7600 en deze is door mijn collega aangekocht.
Ik zal eens proberen om Windows opnieuw te gaan installeren en zal de resultaten vermelden.

Ron
 
Hoi !

Je hebt Ultimate gedownload van @Microsoft, zeg je.

Pak dan de .ISO uit met bijv. Power-ISO, ga naar de map sources en verwijder ei.cfg daar uit.

Klik nu op branden, en met deze DVD kun je dus alle Win 7-versie's installeren.

Ergo: ik begrijp niet waarom je met 2 DVD's werkt, waarvan er 1 m.i. niet helemaal "fris" is !

Niks beter dan 'n @Microsoft download, toch ?

Greetz,

Harry.
 
Heb het uiteindelijk zelf op kunnen lossen door drivers te downloaden die compatible waren met sb live !

Vraag mij even niet waar vandaan want dat ben ik al weer kwijt pfffffff

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan