SBS 2003 - Echange - Outook - Verbinding Verbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedy_6

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Berichten
29
Bij ons staat er een SBS2003 met exchange geïntegreerd maar we hebben een probleem.
De mails voor het ogenblik worden nog steeds bij de client computer binnen gehaald en zo gestockeerd maar dat is het probleem niet. Steeds verschijnt er rechts vanonder "verbinding verbroken" en last syncronised is een veel te oude datum. En ik krijg dit niet in orde. Iemand een idee?
De quota's staan uit. Wel is het in het begin vanuit een "clean" outlook bestand een pst geïnporteerd met alle (oude ) mails.
Hopelijk weten jullie raad.

Alvast bedankt.
 
Vertel eens wat meer:
1. Kunnen mappen en printers die op de SBS-server gedeeld worden wél zonder problemen gebruikt worden door de client-pc's?
2. Bedoel je met 'lokaal gestockeerd' dat Microsoft Outlook gebruikt wordt met "caching", dus dat de berichten zowel op de server staan als (met de server gesynchroniseerd) in een lokaal opgeslagen .OST bestand?
3. Vertel ons welke versie van Microsoft Outlook wordt gebruikt. Gevoelsmatig heb ik het idee dat er enkele zaken niet in orde zijn m.b.t. de Zenden & Ontvangen instellingen in Outlook.

We horen het wel.

Tijs.
 
Vertel eens wat meer:
1. Kunnen mappen en printers die op de SBS-server gedeeld worden wél zonder problemen gebruikt worden door de client-pc's?
2. Bedoel je met 'lokaal gestockeerd' dat Microsoft Outlook gebruikt wordt met "caching", dus dat de berichten zowel op de server staan als (met de server gesynchroniseerd) in een lokaal opgeslagen .OST bestand?
3. Vertel ons welke versie van Microsoft Outlook wordt gebruikt. Gevoelsmatig heb ik het idee dat er enkele zaken niet in orde zijn m.b.t. de Zenden & Ontvangen instellingen in Outlook.

We horen het wel.

Tijs.

1. Ja perfect
2. Ja ik vermoed van wel mits hij niet meer syncroniseerd en wel alle mails lokaal staan. Al denk ik dat het een pst bestand is...
3. office 2003. De installingen zijn automatisch gebeurd bij het profiel aan maken...
Hij is een tijdje verbonden geweest (juist na de configuratie) werkt alles perfect...maar dan :s
 
Klik eens in Outlook helemaal onderin rechts, op het vakje waar staat Verbinding verbroken.
Komt er dan een menu'tje omhoog met de optie Offline werken met een vinkje ervoor? Indien ja, dan daarop klikken om weer online te werken en hernieuwd te synchroniseren.
Evt. kan daar ook een optie beschikbaar zijn die Online werken of iets dergelijks heet. In dat geval natuurlijk daarop drukken.

Succes,

Tijs.
 
Klik eens in Outlook helemaal onderin rechts, op het vakje waar staat Verbinding verbroken.
Komt er dan een menu'tje omhoog met de optie Offline werken met een vinkje ervoor? Indien ja, dan daarop klikken om weer online te werken en hernieuwd te synchroniseren.
Evt. kan daar ook een optie beschikbaar zijn die Online werken of iets dergelijks heet. In dat geval natuurlijk daarop drukken.

Succes,

Tijs.

Helaas..staat af :s
 
Dan raad ik je aan om even een backup te maken van het .pst bestand (Outlook moet hiervoor afgesloten staan), en dan via Configuratiescherm -> (e-)Mail een nieuw Outlook profiel te bouwen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan