SBS 2003 Exchange POP3 connector

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin01

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Hallo Helpers,

Ik draai een Small Buisness Server 2003 en wil een exchange server inrichten.

Ik ben al zover dat allegebruikers mail prima kunnen verzenden maar nog niet versturen. Ik ben er achter dat ik een pop3 connector moet toevoegen. Ik heb ook de pop3 services al geactiveerd, maar in het menu connectors kan ik niet kiezen voor de pop3 connector!

wie kan me helpen?

Hallo Helpers,

Ik draai een Small Buisness Server 2003 en wil een exchange server inrichten.

Ik ben al zover dat allegebruikers mail prima kunnen verzenden maar nog niet versturen. Ik ben er achter dat ik een pop3 connector moet toevoegen. Ik heb ook de pop3 services al geactiveerd, maar in het menu connectors kan ik niet kiezen voor de pop3 connector!

wie kan me helpen?

Hoi
voor het versturen van email met behulp van een sbs2003 server maak je gebruik van de internet en email wizard.
volg de stappen en vul ze volledig in
de pop connector is bedoelt om email van een popaccount op internet binnen te halen in een mailbox op jouw server. heeft dus niets met versturen van email te maken.

de sbs server maakt gebruik van een smtp service die op zijn beurt gebruik maakt van de dns om email naar het www te versturen.
inkomende email wordt door middel van mx records die wijzen naar het externe ipadres van jouw server , en door pop connectors die binnen komen op jouw mailboxen.
let wel dat pop connectors buiten de spam bescherming van je sbsserver gaan want deze is geheel om het smtp service gebouwd.

success

Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan