SBS 2003 Extern inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

strawberry

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Goedendag,

Ik probeer al een hele tijd uit te zoeken hoe ik vanaf thuis kan loggen op de SBS 2003 server die op kantoor staat. Op internet kwam ik veel berichten tegen dat je dit met je externe ip adres kan doen,maar mij is het niet gelukt. In de router zijn de juiste poorten al open gezet
De situatie ziet er als volgt uit.
Speedtouch 580 ---> Belkin N+ Router ---> SBS Server 2003
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb dit heel dringend nodig!
Alvast bedankt :thumb:

Ik meen hier 2 routers te zien. Indien ik dat goed gezien heb, dan moet er 2x geportforward worden:
1x vanaf de Speedtouch naar het WAN-adres van de Belkin (kijk bij de (Internet-)status van de Belkin welk ip-adres dat is).
1x vanaf de Belkin naar de W2003 server.
[Natuurlijk ook aanpassingen doen indien firewalls in die 2 routers]

Verder moet je natuurlijk op de W2003 computer het verbinden via Extern Bureaublad toestaan:
Rechtsklik op Deze Computer, kies Eigenschappen, ga naar tabblad Verbindingen van buitenaf, zet aan: Extern bureaublad op deze computer inschakelen.

NB: Standaard kunnen alleen Administrator-accounts aanmelden via Extern Bureaublad. Verder moet er altijd een wachtwoord staan op de accounts waarop je via Extern Bureaublad wilt inloggen.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie. Ik heb poort 3389 opengezet in de routers voor Remote WEB Desktop Connection,maar op een of andere manier wilt dit niet lukken. De server is niet direct verbonden met de speedtouch 580 maar via de belkin router waardoor de server dus geen ip krijgt van de speedtouch 580, ik weet niet als dit wat uitmaakt. Moet ik ook nog iets in IIS aanpassen want daar zie ik geen site staan met port:3389

Zoals geschreven (kijk nog even terug in mijn vorige posting) moet je 2x portforwarden voor Extern Bureaublad-toegang (poort 3389 TCP) omdat je 2 routers gebruikt.

Ik weet niet welke poort Web Desktop Connection gebruikt, maar dat moet je bij IIS kunnen opvragen. Ook die poort moet dan 2x worden geportforward.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan