[SBS 2003] Synchr. agenda/contact. 2 dc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucaspr

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Ik hoop dat de titel nog een beetje duidelijk is! :)

Ik weet dat ik geen trust op kan zetten tussen 2 SBS 2003 DC's. Maar is er een andere mogelijkheid om via via (of third party software) toch een agenda en contactpersonen te synchroniseren?

Wie weet hier meer over? (ben al even aan het zoeken op internet, maar kom veel antwoorden tegen over het synchroniseren van een mobiele telefoon, dat werkt allemaal wel alleen die Gatbarry (blackberry) niet.)

Ik lees net mijn TS en merk dat de info wat summier is.

plek 1:
SBS 2003 R2 std = AD / DNS / DHCP / Filesharing / exchange 2k3 sp2

Plek 2:
SBS 2003 R2 std = AD / DNS / File- / printsharing / exchange 2k3 sp2

Via een VPN verbinding heb ik de 2 servers aan elkaar 'gekoppeld'
DNS heb ik zo ingesteld dat ze elkaar kunnen resolven.
dus op server1:
ping server 2
antwoord van 10.0.1.1
antwoord van 10.0.1.1

Dus dat werkt. Maar is er dan ook een mogelijkheid om exchange agenda en contactpersonen te synchroniseren.
Mocht dat niet werken hoe kan ik dan het makkelijkst de echange info van server 2 naar server 1 pompen en vise versa.

Alvast bedankt voor de info!

Laatst bewerkt:
Geen antwoord op je vraag, maar jij stelt dat tussen 2 domeinen met SBS 2003 servers erin geen trust gelegd kan worden.

Ik zou graag even een (paar) link(s) willen hebben waarin wordt gemeld/aangetoond.

Alvast bedankt,

Tijs.

Now I'm guessing here, but I think you mean that you would like to transfer some Active Directory users and computers from an existing SBS2003 computer (which you will decomission and, effectively, throw away) into a new Server2003 & Exchange 2003 system which has a different domain name. If so, look at this handy link: http://www.msexchange.org/tutorials/...ard-Part2.html

Also there's a Microsoft document here: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

What you can't do, as teiger says, is have two domains with trust relationships because SBS is only happy with one domain in it's playground and will never allow a trust relationship. So the SBS box has to get thrown away, after the migration has been completed.

Another useful tool is exmerge which can be used to export and import your email messages and contacts, tasks, calendar notes etc.

From a licencing point of view, did you know there is an SBS -> Server 2003 transition pack ? This is not software that does the transfer for you, it is a cost-effective way to buy the appropriate licences and helps save money for people who have outgrown SBS.

Bron: http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=16727

En als je de trust probeert op te zetten krijg je ook een foutmelding dat het niet mag omdat het niet mag op een SBS 2003 systeem. (kan even geen screenshot meesturen)

maar exmerge lijkt me een oplossing, alleen zit ik dan met erg grote bestanden.. Nou ja dan maar een keer op en neer rijden.

Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad dat Exmerge de makkelijk oplossing. Echt 'synchroniseren' kun je het niet noemen, maar wel geschikt voor het overbrengen van mail van het ene domein naar het andere (mailmigratie dus).
Exmerge heb ik zelf ook gebruikt bij een migratie: De (+- 15) gebruikers in het nieuwe domein gewoon 'handmatig' aangemaakt (incl. mailbox), en ik daarna via ExMerge hun mail/agenda etc. geëxporteerd op de oude exchange server (in het oude domein) en via Outlook geïmporteerd heb in de mailboxen van de gebruikers in het nieuwe domein.

Nog bedankt voor de links die je gestuurd hebt. De informatie erin is duidelijk.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan