SBS 2011 start de hele tijd opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Mijn server start soms zomaar ineens op (als hij vastloopt soms ook) of loopt vast en moet dan handmatig aan en uit gezet worden met de knop. Hoe los ik dat op?

Door onderzoek te doen:
a. Voeding goed genoeg?
b. Koeling goed genoeg? Temperaturen niet te hoog?
c. Server stofvrij?
d. Geheugen getest? Bijv. met memtest86?
e. Staan er minidumps in C:\Windows\MiniDump die mogelijk kunnen vertellen wat er mis gaat? Je zou ook (als ondiepe test) alvast met BlueScreenView die minidumps kunnen scannen, als ze inderdaad bestaan.

Tijs.

a. Voeding goed genoeg? -> Hoe controleer ik dat?
b. Koeling goed genoeg? Temperaturen niet te hoog? -> Naamloos.jpg
c. Server stofvrij? -> Zo goed als
d. Geheugen getest? Bijv. met memtest86? -> moet ik nog doen maar lijkt me sterk
e. Staan er minidumps in C:\Windows\MiniDump die mogelijk kunnen vertellen wat er mis gaat? Je zou ook (als ondiepe test) alvast met BlueScreenView die minidumps kunnen scannen, als ze inderdaad bestaan. -> Er is bij mij geen map minidump

Hoe zwaar is de huidige voeding en wat voor hardware heb je?

PS Speedfan is niet echt betrouwbaar met temperaturen.

a. Nakijken welke voedingseisen je server stelt. Natuurlijk kan het zijn dat je het als 1 geheel gekocht hebt, in welk geval de voeding sterk genoeg zou moeten zijn (als je niet ondertussen dingen hebt toegevoegd of vervangen).
b. Beter ook even met een ander programma die temperatuur testen, zoals Speccy

Omdat er blijkbaar geen Blue Screen of Death is geweest (je zegt dat er geen minidumps staan) dan zou het een echt hardware probleem moeten zijn, zoals oververhitting, geheugenproblemen, moederbordproblemen, voedingsproblemen etc. Ik vrees dat, behalve wat temperatuur- en geheugentests, er vanuit het forum niets aan hardware problemen gedaan kan worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hier de hardware en temps

Bijlagen

• Naamloos1.jpg
    Naamloos1.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 70
  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 70
Die 70ºC in je eerste screenshot is wel hoog voor een Core i3. Wat voor voeding heb je? Zou inderdaad ook aan geheugen denken en Memtest86 een paar uur laten draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan