Sbs 2011 verzenden van email gebeurt met .local

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zargo2013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo,
Ik had een sbs 2003, daar werkte alles wel naar behoren. Nu hebben we een sbs2011. Exchange is geconfigureerd. Vanuit de clients kunnen mails worden ontvangen (ook extern) en onderling kunnen ze mailen. Echter als ze extern willen mailen dan wordt deze teruggestuurd door de provider omdat onsdomein.local niet herkend wordt. Ik heb op exchange een send connector geplaatst met smartost(fqdn) smtp.xs4all.nl. De mails worden wel via pop3 van een andere provider (vevida) ontvangen, hiervoor heb ik de verschillende accounts toegevoegd. Wat kan het zijn? Ik hoop dat dnties ook mijn bericht leest, ik zag namelijk dat tijs behoorlijk wat ervaring had op dit vlak

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb je in de DNS een nieuwe zone aangemaakt met bedrijfsnaam.nl met daarin de juiste records

HOi Nicj56,
Super veel dank voor je snelle reactie. Nu ben ik thuis, ik ga zodadelijk naar kantoor om verder te kijken naar dit probleem. Onder SBS 2003 had ik volgens mij ook geen DNS records toegevoegd hiervoor. Ik ga je advies hierboven nog na. Stel dat mijn domein www.mijndomein.nl is, hoe moet ik dan die DNS entries toevoegen? MIjn site wordt gehost via vevida. Mail heb ik dus lokaal en via POP3 haal ik externe mail op op onze exchange server. Bij de 2003 omgeving had ik op de server voor verzending gekozen voor smpt.xs4all.nl. In alle mails werd @mijndomein.nl toegevoegd als verzender.

Ik krijg de melding

smtp-vbr4.xs4all.nl #553 5.1.8 <xxx@xxx.local>... Domain of sender address xxx@xxx.local does not exist ##

Laatst bewerkt:
Guys,
Het lijkt erop dat ik het probleem heb opgelost:
Exchange->Onder Organization Configuration->Hub Transport->Email Adress Policies->mijndomein.nl toegevoegd. Nu kan ik verzenden.

Echter nu geen mail meer ontvangen??. Enig idee waar ik dit kan verbeteren? Ik had het zien werken zowel intern als extern. Volgens mij ligt het aan de instellingen binnen "email address policy". Enig idee???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan