SBS2011 Exchange op telefoon instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend de nieuwe server in gebruik genomen met SBS 2011 erop geinstalleerd.
Men kan nu via outlook op kantoor werken en via outlook webmail.

https://mail.domeinnaam.nl/owa

Echter wilt men ook via de Iphone/Android/Phone 7

Echter wanneer ik dit wil instellen en ik toets de volgende dingen in:

email adres: beheerder@domein.com
server adres: mail.domein.com
Domein: domein.com
gebruikersnaam: domein\beheerder
Wachtwoord: ******

Echter krijg ik de melding dat gebruikersnaam of wachtwoord niet kloppen, verander ik het server adres in aadsf.asdf.com of iets dan krijg ik de melding dat de exchange server niet te bereiken is, dus verbinding is er in ieder geval. Alleen hij geeft dus problemen met gebruikersnaam en wachtwoord ( dit getest op een android toestel )

Wie kan mij hierbij helpen?
Verder nog een vraag, hoe kan ik kijken of mijn exchange server goed draait zowel voor inkomende email als uitgaande? En wat voor dingen zijn er nog meer mogelijk met exchange 2010?

Groetjes Pim

ssl wel aanstaan op de mobiele telefoon.

email adres: beheerder@domein.com
server adres: mail.domein.com
Domein: domein.com
gebruikersnaam: domein\beheerder

Dit lijkt me niet goed. Laat ik mijndomein.local als voorbeeld nemen, extern (DNS+e-mail) bekend als mijndomein.com
email adres: beheerder@mijndomein.com
server adres: mail.mijndomein.com
Domein: mijndomein.local
gebruikersnaam: beheerder

Verder kan inderdaad evt. SSL instelling een probleem zijn, maar dat is wél de standaard instelling op Android ("Exchange Activesync") en Iphone (Instellingen -> Mail, contacten agenda -> Voeg account toe -> type: Microsoft Exchange).

Tijs.

harteijk dank!
Probleem was inderdaad het .local domein

Echter heb ik nog probleem met het certificaat van de server.
Krijg wanneer ik outlook 2010 open na paar minuten een beveiliging:

Beveiligingswaarschuwing

remote.srklinker.com

informatie die u met deze website uitwisselt, kan niet door andere worden weergegeven of aangepast. Er is echter sprake van een probleem met het beveiligingscertificaat van de website.

Groen vink: Het beveiligingcertificaat is uitgegeven door een vertrouwede certificering instantie

Groenvink: de datum van het beveiliginscertificaat is geldig

Rood kruis: de naam op het beveiligingscertificaat komt niet overeen met de naam van de website.

wilt u doorgaan ?

ja
nee
certificaat weergeven

Heb dus het certificaat remote veranderd in mail maar hij blijft maar met die beveiliging komen omdat hij opzoek is naar de remote certificaat

[...]Echter heb ik nog probleem met het certificaat van de server.
Krijg wanneer ik outlook 2010 open na paar minuten een beveiliging:

Beveiligingswaarschuwing

remote.srklinker.com

informatie die u met deze website uitwisselt, kan niet door andere worden weergegeven of aangepast. Er is echter sprake van een probleem met het beveiligingscertificaat van de website.[...]
Heb dus het certificaat remote veranderd in mail maar hij blijft maar met die beveiliging komen omdat hij opzoek is naar de remote certificaat

Het is eigenlijk onjuist om vragen te stapelen in een discussiedraad... :rolleyes: Wel mooi dat je eerstgemelde probleem is opgelost, nu.

Het is voor ons koffiedik kijken welke rol remote.srklinker.com speelt in jouw Exchange-omgeving. Dus zonder toelichting kunnen we niets (of weinig) met je 2de vraag.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan