Scan probleem met mijn HP-PSC-750 printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkga

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
Geacht Forum.

Ik ben in het bezit van een hp-psc-750 printer ,die na het aanzetten de melding geeft nadat ik wat wil gaan scannen ,aangeeft op de dispay scanner defekt..Ik heb ook gehoord dat dit te maken heeft met een thermisch defekt.Ook heb ik toen met mijn degitale meter
in de stand diode meting de waarde gemeten aan het stekkertje van deze scanner kop.Bij een goede scanner kop meet ik daar de zelfde waarde als bij mijn defekt exemplaar.En dan is mijn vraag ,is het printje0 wat daar ook op zit misschien defekt ,waar een aantal ic,s en transistoren op zitten de boosdoener.Zijn er ook nog mensen met deze zelfde problemen ,anders ga ik zelf wel verder met dit probleem ,of nog meerdere onderdelen zelf uit gaan wisselen ,met het goede exemplaar.Of is er iemand die voor mij nog wat techniche documentatie heeft ,want via HP moet je een nieuwe printer kopen.

Groeten Henk GA

Ik zou eerst de recentste drivers downloaden van de HP-site, vervolgens de printer/scanner de-installeren,
de PC herstarten en de printer/scanner met die nieuwe drivers opnieuw installeren.

Scanner defekt HP-psc-750 printer.

Ik wil nog even antwoord geven op mijn oproep.Het valt mij wel op dat er weing reactie's
waren moet ik eerlijk zeggen.Misschien ben ik wel te technisch hier over.
Maar waar het nu op neer komt is dat het niet aan de software lag maar aan een defekte
printer kop.Want om te copieeren of photo,s te scannen heb je bij dit type printer de computer toch niet nodig.Dus heb ik het volgende gedaan,ik heb n.l. van een goed werkend exemplaar de printer kop uitgewisseld en toen werkte het scan gedeelte van mijn printer wel perfekt.Alleen nu moet ik mijn defekte printer kop nog vervangen ,en heb ik toch
maar weer contakt gezocht met de Firma HP of ze mij het defekte onderdeel nog kunnen
en/of willen leveren.Ik zal jullie op de hoogte houden van wat er van terecht komt en anders moet ik het onderdeel maar uit een gebruikt exemplaar halen. Henk GA.

Scanner HP psc 750/950.

Tot op heden helemaal ook geen enkele reactie van de firma HP gehad,ik heb zelf op het defekte printje 2 ic,s vervangen en de printer werkt weer helemaal perfekt.Je kan aan een defekte scannerkop, als je geen documentatie en gegevens er van heb ,ook niets meten
Dan kan je alleen nog maar componenten uitwisselen.Inmiddels heb ik ook al weer van andere mensen 6 defekte HP-scanner koppen in mijn bezit van verschillende type's die ik ook zelf ga repareren.Ik denk dat ik er een nieuwe hobby bij heb ,want de winter avonden zijn nog niet voorbij. En de defekte IC's kosten ook maar een paar euro,maar het reparatie
uurloon bij de meeste firma's licht zo hoog dat je hem dan maar beter kan vervangen.
Dit was het dan ,wat ik er tot slot nog over wou zeggen,ik zelf doe er mijn voordeel wel mee.
Fijne feestdagen en een heel voorspoedig 2007 van mij toegewenst.

ik heb hetzelfde probleem bij het printen
maar wat is het ding wat je dan vervangen hebt en waar zit dat?

Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic. Daarnaast is het al een ouder topic, bij deze zet ik er een slotje op.

Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan