Scandisk gaat niet door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floyd

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo,

Ik heb Windows 98se. Ik wilde defragmenteren, maar dat werd afgebroken omdat er fouten op de schijf zouden staan. Aangeraden werd eerst scandisk uit te voeren. Dat heb ik vervolgens geprobeerd, maar dat wordt steeds afgebroken omdat een programma naar de schijf (of windows zelf) aan het schrijven is.

Ik heb de computer opgestart in de veilige modus, de stekker uit de kabelmodem getrokken, en schermbeveiliging uitgezet. Desondanks lukt het niet. Wat kan ik nu nog doen om het wel voor elkaar te krijgen?

Groet, Floyd

Als je opstart kun je, door middel van F8, een keuze menu krijgen. In dat menu kies je niet voor "veilige modus" maar voor DOS-prompt. Als je dan c:\> ziet dan kun je via SCANDISK C: Enter de schijf alsnog controleren.

t.b.v. defragmeteren

Hoi,

Probeer het volgende eens:

Ga naar Start/uitvoeren, en type Msconfig. Ga naar het tabblad 'Opstarten'.
Staat daar Taskmon.exe aangevinkt, verwijder het vinkje dan, bevestig met OK, en start Windows opnieuw op.

Ga nu naar Mapopties/beeld, en vink 'alle bestanden weergeven aan'. Zoek vervolgens de map C:\Windows\Applog op, en wis hem.

Wis de inhoud van je map C:\Windows\Temp helemaal, en wis je tijdelijke internetbestanden.

Dan moet het, zeker in Veilige Modus, toch lukken.
Staan Energiebeheer, en je screensaver trouwens ook uit?

Suc6. (met dank aan Kleinkramer)

Bedankt Tiborv, dat was de oplossing. Vervolgens is defragmenteren in de veilige modus ook gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan